رئیس کل دادگستری مازندران گفت: زندانیان مهریه استان باید تا دو هفته دیگر تعیین تکلیف شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری مازندران بر لزوم نظارت دادستان‌ها بر عملکرد ضابطین تاکید کرد و گفت: زندانیان مهریه استان باید ظرف دو هفته تعیین تکلیف شوند.
 
وی بر جلوگیری از زندانی شدن محکومان مهریه، اشاره کرد و افزود: افرادی که توان پرداخت مهریه خود را ندارند باید در مدت دو هفته تعیین تکلیف شوند و از زندانی شدن این دسته از محکومان به جد خودداری شود.

رئیس شورای حفظ حقوق شهروندی دادگستری مازندران گفت: در این بخشنامه مقرر شده ترتیبی اتخاذ شود تا دادگاه‌ها به صورت خارج از نوبت و بدون تعیین وقت رسیدگی نسبت به درخواست تعدیل که از سوی زوج تقدیم می‌شود.
 
اکبری افزود: رسیدگی و مهلت‌های تأدیه سکه را متناسب با وضعیت مالی محکومٌ علیه افزایش داده تا بدین ترتیب از زندانی شدن آنان جلوگیری به عمل آید.

حجت الاسلام اکبری با تقدیر از اعضای شورای حفظ حقوق شهروندی در راستای بازرسی‌های انجام شده از دادگستری ها، ادارات شهرستانی قوه قضاییه در استان و کلانتری ها، گفت: رعایت حقوق شهروندی، تکلیفی قانونی و الهی است که باید توسط قضات شریف دادسرا، دادگاه و مسئولین زندان‌های سراسر استان مورد توجه قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه اهمیت حوزه حقوق شهروندی باید در جلسات توجیهی برای مسئولین مرتبط تبیین شود، ادامه داد: بازرسی و نظارت بر حقوق شهروندی باید بیش از پیش جدی گرفته شود تا نقض حقوق شهروندی را در هیچ بخشی از ادارات استان شاهد نباشیم.

حجت الاسلام اکبری با تاکید بر این مطلب که درب واحد‌های قضایی باید در ساعات اداری به روی مراجعین باز باشد، گفت: با توجه به تاکیدات رئیس قوه قضاییه، روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی باید ترتیبی اتخاذ کنند تا در ساعات اداری در دسترس مراجعین باشند؛ ضمن اینکه برای انجام فرائضی مانند نماز جماعت، زیارت عاشورا و مراسمی از این قبیل هم نباید درب دادگستری به روی مردم بسته شود.

انتهای پیام/آ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.