رئیس کل دادگستری مازندران در بازدید از حوزه قضایی بابل بر کاهش موجودی پرونده‌ها در دادگستری استان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام محمد صادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در جمع قضات و کارکنان دادگستری شهرستان بابل با اشاره به حجم فزاینده ورودی پرونده‌ها و تعداد کم نیروی اداری استان، گفت: همچنین فضای فیزیکی مجموع دادگستری در استان در شان دستگاه قضایی نیست که در این خصوص تمام همت و تلاش خود را می‌کنیم تا اوضاع مطلوب‌تر شود.

وی با اشاره به  برنامه تحول در دستگاه قضایی که از سوی ریاست قوه قضاییه تهیه و خدمت مقام معظم رهبری ارائه شده و مورد تایید ایشان نیز قرار گرفته است، افزود: این برنامه تحول، مجموعه آسیب‌های دستگاه قضایی را شناسایی و مجموعه آسیب‌ها و تنگنا‌ها را در ۶ چالش خلاصه نموده است و براساس این ۶ چالش، یک برنامه تحولی کوتاه مدت ومیان مدت تنظیم و البته یک برنامه بلند مدت نیز در راستای حل آن‌ها در دست تدوین است.

حجت الاسلام اکبری در خصوص وضعیت معیشتی کارکنان دستگاه قضایی گفت: این دغدغه هم به ریاست قوه قضاییه منعکس شده است و در برنامه تحول توجه به معیشت، مسکن  پیش بینی شده است.

وی مسایل قضایی، اداری مالی و اجتماعی را از چالش‌های احصاء شده در برنامه تحول برشمرد و افزود: برنامه تحول به دادگستری استان‌ها ابلاغ گردید که اگر این برنامه، بخوبی عملیاتی و اجرایی گردد، بسیاری از این دغدغه‌ها مرتفع خواهد شد.

وی بر رعایت حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع و برخورد شایسته با مراجعان تاکید کرد و گفت: قطعا برخورد شایسته به مراجعان در میزان رضایتمندی از دستگاه قضایی و اعتماد سازی موثر است.

انتهای پیام/ م

موجودی پرونده‌ها در دادگستری مازندران باید کاهش یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.