مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: استاد مهدی آذر یزدی یک برند و نشان پر افتخار برای استان یزد است و چراغ ادبیات کودک و نوجوان را زنده نگه داشته است.

مهدی آذر یزدی یک برند و نشان پر افتخار برای استان یزد استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد جواد جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در حاشیه افتتاح مراسم ادبی آذر یزدی گفت: استاد مهدی آذر یزدی یک برند و نشان پر افتخار برای استان یزد است و چراغ ادبیات کودک و نوجوان را زنده نگه داشته است.

وی افزود: جشنواره ملی بازآفرینی متون کلاسیک با یاد مهدی آذر یزدی و اجرای برنامه‌های مختلف در محله استاد از جمله برنامه‌های طراحی شده برای آشنایی بیشتر جامعه با این شخصیت فرهنگی است.

جوادیان زاده خاطر نشان کرد: ادبیات کودک و نوجوان ادبیات نابالغی است که در گذشته کمتر نویسنده‌ای علاقه به حضور در این رشته داشت، اما مرحوم آذر یزدی با قدم گذاشتن در این حوزه، توجه نویسندگان را به آن جلب کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد :کتاب قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب با اعماق فرهنگی جامعه پیوند دارد و تمام نسل‌ها آن را می شناسند.

وی خاطر نشان کرد جشنواره ملی باز آفرینی متون کلاسیک با یاد مهدی آذر یزدی و اجرای برنامه‌های مختلف در محله خرمشاد از سوی سازمان‌های مردم نهاد از جمله برنامه‌هایی است که برای حفظ نام و یاد آذر یزدی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی

آذر یزدی چراغ ادبیات کودک و نوجوان را زنده نگه داشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار