در مراسمی از حسین مسرت از چهره‌های ادبی و فرهنگی استان یزد تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، مراسم نکوداشت حسین مسرت نویسنده یزدی در محل سالن هلال احمر یزد با حضور شخصیت‌های فرهنگی و ادبی استان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حسین مسرت بیش از ۶۰ جلد کتاب در خصوص یزد و یزد شناسی و ۸۰۰ مقاله در این زمینه تالیف و گرداوری کرده است.

بگفته جوادیان زاده رونمایی از کتاب‌های کاریز فرهنگ و یادگار قلم درباره حسین مسرت و همچنین مستند زندگانی وی با عنوان عشق من دائره المعارف از برنامه‌های دیگر این مراسم بود.

حسین مسرت در دوم شهریور سال ۱۳۳۹ در یک خانواده مذهبی یزدی متولد شد.

تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در یزد طی کرد و در سال ۱۳۷۴ تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته زبان و ادبیات فارسی به پایان رساند.

بستان نیاز و گلستان راز، تذکره میکده، همراه با تاریخ ادبیات یزد در عصر قاجار، تصحیح تذکره نصرآبادی. دیوان فرخی یزدی، کتابشناسی ابوالفضل رشیدالدین میبدی تحلیلی، توصیفی، کتابشناسی فرخی یزدی، گزیده اشعار وحشی بافقی، یادمان شادروان حجه الاسلام علیمحمد وزیری یزدی. یزد یادگار تاریخ، یادنامه مهدی آذر یزدی، پیشوای آزادی درباره فرخی یزدی. در آیینه خشت خام، خشت خام از دیدگاه معماری و مردم شناسی از جمله آثار این نویسنده یزدی اعلام شد.

انتهای پیام/ص

از دو اثر حسین مسرت در مراسمی رونمایی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار