امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه تصمیم ایران برای اجرای گام دوم کاهش تعهدات برجامی را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، در پی اعلام تصمیم تهران برای اجرای گام دوم کاهش تعهدات برجامی، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه این اقدام کشورمان را محکوم کرد.

رئیس جمهور فرانسه امروز یکشنبه تصمیم ایران را برای غنی سازی بالاتر از حد توافق شده در سال ۲۰۱۵ محکوم کرد و مدعی شد این اقدام نقض توافق هسته‌ای به شمار می‌رود.

کاخ الیزه (کاخ ریاست‌جمهوری فرانسه) در خبری تکمیلی اعلام کرد مکانیسم حل و فصل اختلافات در برجام موسوم به «مکانیسم ماشه» که منجر به اعمال دوباره تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران می‌شود، فعلا فعال نخواهد شد.

گفتنی است مقامات کشورمان امروز اعلام کردند با پایان یافتن ضرب الاجل ۶۰ روزه ایران به اروپا، غنی سازی خود را به بیش از سطح توافق ۲۰۱۵ می‌رسانند. همچنین شایان ذکر است محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در سخنانی گفت در صورتی که طرف‌های مقابل به پایبندی خود (به توافق هسته‌ای) احترام بگذارند، تهران آماده بازگشت از کاهش پایبندی‌ها است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۲:۴۳ ۱۷ تير ۱۳۹۸
خیلی بیجا کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۱۷ تير ۱۳۹۸
نمی دونم به چه امیدی برجام با این ها امضا کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۶ تير ۱۳۹۸
روزی که قرارداد ارباس و ای تی آر و پژو و رنو را لغو کردید و بانکها و نفت ایران را تحریم کردید و خودتان را زدید به کوچه علی چپ باید فکر امروز را هم میکردید جای این دولت بودم تمام بازرسان آژانس را میفرستادم مرخصی زیاد هم به کسی توضیح نمیدادم غلظت غنی سازی را هم میچسباندم به سقف ۹۹ درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۶ تير ۱۳۹۸
اتفاقا مام عدم عمل به تعهداتتون تو برجامم محكوم ميكنيم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۱۷ ۱۶ تير ۱۳۹۸
این مکرون غلط کرده که دفاع ازحق وحقوق خودمان رامحکوم کرده . برجامی که جلوی تحریم رانگیردچه فایده ای د ارد.غربی هادشمن هستندوکاری به کارانها نبایدداشت وانهارابکارخودمان نگذاریم دخالت کنند.
Singapore
حمید
۱۹:۲۸ ۱۶ تير ۱۳۹۸
ایران تو گام سوم کلا باید از برجام خارج بشه و برگرده به شرایط قبل از اجرای برجام، دولت باید کاری کنه که اگه ما به فرض اینکه حتی اصلا و ابدا هم نیاز به هسته ای هم نداشته باشیم که قطعا و یقینا داریم برا عصبانیت و نگرانی دولت های صهیونیستی هم که شده اینکار رو انجام بده تا درس عبرتی باشه تو تاریخ که دیگه همچین غلطایی نکنن با عزت و منافع ما
آخرین اخبار