کاهش سطح تولیدات نفتی سازمان اوپک باعث افزایش قیمت طلای سیاه شد.

افزایش قیمت نفت و طلا در بازار‌های جهانیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال کاهش سطح تولیدات نفتی سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و حتی با وجود نگرانی‌ها از کاهش سطح تقاضای نفت، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین‌المللی) با ۳۶ سنت افزایش (معادل ۰.۶ درصد)، به ۶۲ دلار و ۷۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با ۲۹ سنت افزایش (معادل ۰.۵ درصد)، ۵۶ دلار و ۵۴ سنت در هر بشکه معامله شد.

کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک از جمله روسیه پیشتر موافقت کردند روند کاهش ذخایر نفتی خود را تا مارس ۲۰۲۰ ادامه دهند. این مسئله کمک بسزایی به افزایش قیمت طلای سیاه کرده است.

مؤسسه نفت آمریکا روز گذشته اعلام کرد سطح ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته با ۵ میلیون بشکه کاهش همراه بوده است. این درحالی است که پیش بینی شده بود در این بازه زمانی سطح ذخایر نفتی آمریکا با ۳ میلیون بشکه کاهش همراه باشد.

این در حالی است که وجود نشانه‌هایی از کاهش رشد اقتصاد جهانی بر سطح تقاضای طلای سیاه هم تأثیرگذار بوده و همین مسئله سرمایه‌گذاران را نگران کرده است. آمریکا هم روز گذشته بار دیگر اتحادیه اروپا را به اعمال تعرفه‌های وارداتی تهدید کرد.

بهای طلا هم به دنبال افزایش نگرانی‌ها از رشد اقتصاد جهانی، در معاملات روز گذشته با ۱.۵ درصد افزایش همراه بود. بهای هر اونس طلا با ۱.۵۵ درصد افزایش به ۱۴۰۵.۵۳ دلار رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار