ویژگی جدید گوگل برای اشتراک‌گذاری آسان تصاویر Gif

گوگل بخشی جدید به موتور جست‌وجو اضافه کرده که با انتخاب یک تصویر GIF می‌توان آن را به آسانی و به صورت مستقیم به پیام‌رسان و دیگر برنامه‌ها منتقل کرد.

ویژگی جدید گوگل برای به‌اشتراک‌گذاری آسان تصاویر Gifبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با افزایش محبوبیت تصاویر متحرک یا Gif بسیاری از شرکت‌ها و نرم‌افزار‌های تحت ویندوز یا اندروید، در بروزرسانی‌های خود قابلیت ارسال یا دریافت تصاویر متحرک را برای کاربران خود فراهم کردند. تصاویر متحرک به طور معمول حجمی بیشتر از یک تصویر عادی دارند، اما به دلیل بریده‌شدن از قطعه‌ای ویدئو یا فیلم و نشان دادن واکنش افراد به پیام‌ها یا اخبار ارسالی با دست‌مایه طنز، به سرعت میان کاربران اینترنت، محبوبیت پیدا کردند. حالا تصاویر متحرک در پیام‌رسان‌ها، شبکه‌های اجتماعی و دیگر نرم‌افزار‌ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و دیگر برنامه‌ها نیز برای عقب نماندن از فضای فعلی اینترنت، به دنبال افزودن امکان ارسال و دریافت تصاویر متحرک به نرم‌افزار خود هستند.

در این میان گوگل و موتور جست‌وجوی قدرتمندش به عنوان پر مخاطب‌ترین و محبوب‌ترین ابزار اینترنت در سراسر جهان، تاکنون از قابلیتی برای به اشتراک‌گذاری تصاویر متحرک بهره نمی‌برد، این خلا باعث سخت شدن ارسال تصاویر متحرک موجود در سایت‌ها یا جست‌و‌جو گوگل می‌شد، اما این غول نرم‌افزاری، در بروزرسانی اخیر خود این مشکل را رفع نموده است.

ویژگی جدید گوگل برای به‌اشتراک‌گذاری آسان تصاویر Gif

جست‌و‌جو اختصاصی تصاویر Gif در گوگل

گوگل در سال میلادی گذشته ابزاری جدید برای جست‌و‌جو اختصاصی تصاویر متحرک به موتور جست‌و‌جو خود اضافه کرد، این ابزار از سایت Tenor خریداری شد و حال برای موتور جست‌و‌جو گوگل مورد استفاده قرار گرفته است (Tenor یک سایت اختصاصی برای جست‌وجو تصاویر متحرک است که از سال ۲۰۱۴ فعالیت خود را آغاز کرد و طی این چند سال به یکی از محبوب‌ترین سایت‌ها برای یافتن تصاوری متحرک تبدیل شده بود، این سایت برنامه خود را نیز برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS عرضه کرده بود که دسترسی به آن هم از طریق رایانه‌های شخصی و هم تلفن‌های هوشمند به آسانی، صورت گیرد. موتور جست‌وجو این سایت در ۲۷ مارس ۲۰۱۸ توسط گوگل خریداری شد البته خود سایت همچنان به صورت یک برند مستقل با ۳۰۰ میلیون کاربر ماهانه، همچنان فعال است.)

ویژگی جدید گوگل برای به‌اشتراک‌گذاری آسان تصاویر Gif

به‌اشتراگ‌گذاری تصاویر Gif، قابلیت جدید گوگل

حال گوگل بخشی جدید در برنامه خود برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS معرفی کرده که کار به اشتراک‌گذاری تصاویر متحرک را آسان‌تر می‌کند، این قابلیت با نام Share GIFs، در هنگام انتخاب تصاویر متحرک در مرورگر گوگل، گزینه‌هایی را برای اشتراگ‌گذاری مستقیم آن تصویر در نرم‌افزار‌های Gmail، Hangouts، Android Messages و WhatsApp به کاربر نشان می‌هد. به این ترتیب کاربران می‌توانند با انتخاب یک تصویر به طور مستقیم آن را به پیام‌رسان واتس‌آپ خود منتقل کنند.

ویژگی جدید گوگل برای به‌اشتراک‌گذاری آسان تصاویر Gif

این قابلیت هم‌اکنون برروی مرورگر کروم در اندروید فعال شده و به زودی به دیگر مرورگر‌های محبوب نیز اضافه خواهد شد.


بیشتر بخوانید: توئیتر حساب‌های کاربری همسو با سیاست‌های ایران را حذف کرد


انتهای پیام/

ویژگی جدید گوگل

برچسب ها: فناوری ، گوشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار