قابلیت تازه اندروید برای محافظت گوشی شما در برابر تهدیدات فزاینده سرقت

به منظور محافظت از گوشی شما در برابر تهدیدات فزاینده سرقت، اندروید به طور خودکار گوشی شما را قفل خواهد کرد.

تصور کنید روی یک نیمکت پارک نشسته‌اید و به گوشی خود نگاه می‌کنید و ناگهان کسی دستگاه شما را می‌گیرد و با آن فرار می‌کند، اندروید و iOS در حال حاضر برخی از قابلیت‌های محافظتی را در جای خود دارند، اما در مورد آن چند ثانیه کوتاه که گوشی هنوز پس از سرقت روشن است چه راهی وجود دارد؟ 

برای کمک به ایمن نگه داشتن دستگاه و داده‌های شما قبل، حین و بعد از سرقت، Google مجموعه جدیدی از ویژگی‌های پیشرفته ضد سرقت را معرفی کرده است.

این ویژگی‌ها از طریق به‌روزرسانی‌های Google Play Services در اواخر امسال برای میلیارد‌ها دستگاهی که اندروید ۱۰ و بالاتر دارند، عرضه می‌شوند.

به طور خاص، گوگل در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود در سال ۲۰۲۴ یک ویژگی آتی برای اندروید به نام قفل تشخیص سرقت را معرفی کرد که برای محافظت در برابر تهدید فزاینده سرقت تلفن طراحی شده است.

وقتی این ویژگی مجهز به هوش مصنوعی روشن شود، دستگاه را به‌طور خودکار قفل می‌کند.

این ویژگی حرکات رایج مرتبط با سرقت گوشی را شناسایی می‌کند و به سرعت صفحه گوشی شما را قفل می‌کند و از دسترسی آسان سارقان به داده‌های شما جلوگیری می‌کند.

نمونه‌ای از این حرکات این که یک دستگاه اندروید ناگهان شروع به حرکت سریع در جهت مخالف می‌کند یا زمانی که سارق گوشی شما سعی می‌کند بدود، دوچرخه سواری کند یا از آن جا دور شود.

همچنین، Google یک ویژگی قفل دستگاه آفلاین را اضافه کرده که برای محافظت از دستگاه در صورت قطع عمدی از شبکه یا زمانی که تأیید اعتبار تلفن مکرراً انجام نمی‌شود، طراحی شده است که این ویژگی را نیز روشن می‌کند.

اندروید همچنین می‌تواند نشانه‌های دیگری که نشان می‌دهد دستگاه شما ممکن است در دستان اشتباهی قرار گرفته را تشخیص دهد.

به‌روزرسانی آینده همچنین ویژگی‌ را ارائه می‌کند که بازنشانی دستگاه شما را از راه دور به تنظیمات کارخانه برای سارقان سخت‌تر می‌کند.

گوگل می‌گوید با این ارتقا، اگر دزد بخواهد دستگاه دزدیده شده را ریست کند، بدون اطلاع از اعتبار حساب گوگل شما نمی‌تواند این کار را انجام دهد و این باعث می‌شود دستگاه دزدیده شده غیرقابل فروش باشد و از این رو انگیزه سرقت گوشی کاهش می‌یابد.

همچنین، هنگامی که دستگاه از یک مکان ناامن وارد سیستم می‌شود، احراز هویت بیومتریک برای تغییر اطلاعات حساس مورد نیاز است.

منبع: ارم نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
واقعا سر قضبه سرقت موبایل و لب تاپ و تبلت و لو رفتن رمزهای بانکی و ایمیل و عکسای خانوادگی ، همیشه گوشت مردم رو تخته است