همکاری گوگل و فیسبوک برای تعیین معیارهای هوش مصنوعی

گوگل با همکاری فیسبوک در صدد هستند با تعیین معیارهایی جدید در فناوری هوش مصنوعی میزان نوآوری در این حوزه را افزایش دهند.

همکاری گوگل و فیسبوک برای تعیین معیارهای هوش مصنوعیبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تعداد زیادی از شرکت‌های زیر مجموعه‌ای فیسبوک و گوگل با همکاری یکدیگر قصد دارند مهیارهای جدید برای هوش مصنوعی تعریف کنند و در همین راستا ارزیابی‌های گسترده‌ای را از فناوری‌های مجهز به هوش مصنوعی انجام داده‌اند.


بیشتر بخوانید: تجربه عکاسی در دنیای بدون انسان با نرم‌افزار Bye Bye Camera آی‌اواس +تصاویر


یکی از مدیران ارشد گوگل در رابطه با این همکاری گفت: پیشرفت‌های هوش مصنوعی در سال‌های اخیر چشمگیر بوده است ولی در پاره‌ای از موارد وجود محدودیت‌های ساختاری سبب عدم نوآوری و تولید نتیجه بهتر از سوی طراحان و تولید کنندگان دستگاه‌های مختلف شده است. ما قصد داریم مرزهای هوش مصنوعی را با تعریف معیارهایی جدید جا به جا کرده و فرصت خلق ایده‌های نو را در اختیار همه قرار دهیم.

تعییر مرزهای نوآوری در هوش مصنوعی نتیجه همکاری فیسبوک و گوگل

معیارهای کنونی هوش مصنوعی در حال حاضر به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند: طبقه بندی تصویر، تشخیص شی و ترجمه اطلاهات دریافتی به زبان ماشین. هوش مصنوعی در دستگاه‌های موجود در سراسر جهان با توجه به همین معیارها عملیات‌های مختلف را انجام می‌دهند. سرورها و پردازنده‌های بسیار پرقدرت از توانایی‌های هوش مصنوعی برای عملیات‌های مستقل و بدون نیاز به انسان در شرایط از پیش تعیین شده بهره می‌گیرند.

همکاری گوگل و فیسبوک برای تعیین معیارهای هوش مصنوعی

اگرچه هوش مصنوعی تا کنون بسیار خوب عمل کرده است و سبب تحقق بسیاری از هدف‌هایی شده است که تال چند دهه پیش انسان حتی قادر به تصور آنم‌ها نبود ولی دانشمندان هرگز به امکانات و دستاورهای کنونی قانع نبوده و به دنبال ارتقاء تمام فناوری‌ها و به ویژه فناوری  هوش مصنوعی که می‌تواند قدرت تسلط یک کشور بر تمامی تجهیزات کشوری دیگر را افزایش دهد، هستند.

مهندسان حاضر در پروژه توسعه هوش مصنوعی با تلاش شبانه روزی تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مرتبط با هوش مصنوعی را ارتقاء می‌دهند و امیدوارند در آینده‌ای نزدیک فناوری‌هایی هرچه هماهنگ‌تر و پرتعامل‌تر با انسان‌ها را طراحی و تولید کنند.

انتهای پیام/

پروژه مشترک غول‌های فناوری جهان برای تغییر معیارهای هوش مصنوعی

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار