به تازگی گروهی از توسعه دهندگان با استفاده از هوش مصنوعی نرم‌افزاری به نام Bye Bye Camera تولید کرده‌اند که می‌تواند سوژه را از تصویر حذف و جای آن را نقاشی کند.

حذف انسان از تصویر پس زمینه با نرم افزار Bye Bye Cameraبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، نرم‌افزار Bye Bye Camera یک برنامه جدید برای سیستم عامل iOS است که وظیفه اصلی آن حذف سوژه از تصویر زمینه است. یکی از افرادی که در ساخت و توسعه این نرم‌افزار دست داشته است می‌گوید: «برنامه Bye Bye Camera برای دنیای پس از انسان است.»

اگر می‌پرسید چرا باید بگوییم که دلیل این حرف وی این است که نرم‌افزار Bye Bye Camera از هوش مصنوعی برای حذف انسان استفاده کرده و جای خالی آن‌ها را به صورت هوشمند نقاشی می‌کند. این فرد در جمله‌ای دیگر می‌گوید: «ما به شوخی درباره این فناوری می‌گوییم بالاخره می‌توانیم سلفی بگیریم که خودمان در آن نیستیم.»

دسترسی به نرم‌افزار Bye Bye Camera

این نرم‌افزار به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار داده نشده است و برای دانلود آن از اپ استور باید 2.99 دلار پرداخت کنید. البته به این نکته حتما باید توجه کنید که کارایی آن بسیار خوب نیست یا حداقل بی عیب نیست. این نرم‌افزار کند است و نمی‌تواند خروجی زیاد جذابی ارائه بدهد. در واقع هوش مصنوعی استفاده شده در این نرم‌افزار پس از حدف سوژه پیسکل‌هایی به عکس اضافه می‌کند که بسیار واضح است و به راحتی می‌توان دستکاری شدن تصویر را متوجه شد. اگر می‌خواهید خروجی جذابی داشته باشید بهتر از نرم‌افزارهای حرفه‌ای مانند فتوشاپ استفاده کنید اما اگر هدف شما سرگرم شدن با هوش مصنوعی است Bye Bye Camera گزینه خوبی است.

در ادامه چند نمونه از این تصاویر مشاهده می‌کنید:

تجربه عکاسی در دنیای بدون انسان با نرم‌افزار Bye Bye Camera آی‌اواس +تصاویر           تجربه عکاسی در دنیای بدون انسان با نرم‌افزار Bye Bye Camera آی‌اواس +تصاویر

تجربه عکاسی در دنیای بدون انسان با نرم‌افزار Bye Bye Camera آی‌اواس +تصاویر          تجربه عکاسی در دنیای بدون انسان با نرم‌افزار Bye Bye Camera آی‌اواس +تصاویر

نرم افزار پشت عملکرد این برنامه بسیار ساده است. این نرم‌افزار ترکیبی از یک الگوریتم تشخیص شی با نام YOLO برای شناسایی افراد و سیستم‌های هوش مصنوعی برای پر کردن فضای خالی است. چنین استفاده‌ای از هوش مصنوعی اولین بار نیست که رخ می‌دهد و حتی می‌توان نمونه‌های بهتری از آن را در نرم‌افزار ویرایش فیلم Adobe مشاهده کرد. مسئله جالبی که برای این دستگاه وجود دارد آینده آن است. چیزی که امروز یک نمونه اولیه است در سال‌های آینده پیشرفت بیشتری می‌کند و حتی ممکن است در شرایط دیگری نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام/

حذف انسان از تصویر پس زمینه با نرم افزار Bye Bye Camera

برچسب ها: فناوری ، اپل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار