عضو هیئت مدیره خانه معدن خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی ۴۰۰معدن آن فعالیت دارند که این استان بعد از استان‌های کرمان و یزد جزو ۳ استان شاخص کشور در حوزه معدن است.

خراسان رضوی یکی از استان‌های معدن‌خیز کشور استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غیور عاملی عضو هیئت مدیره خانه معدن خراسان رضوی  گفت: در خراسان رضوی ۷۰۰ معدن بهره‌برداری وجود دارد که از این تعداد ۴۰۰معدن آن فعال و ۳۰۰معدن دیگر غیرفعال است.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی یکی از استان‌های معدن‌خیز کشور است تصریح کرد :در هر معدن خراسان رضوی اشتغال‌های زیادی از ۳تا۲۰۰ نفر ایجاد شده که تعداد نیرو‌ها بسته به نوع کار آن معدن دارد.

عضو هیئت مدیره خانه معدن خراسان رضوی گفت : معادن فیروزه نیشابور، زغال سنگ سرخس، سنگ آهن سنگان خواف، مس بردسکن، کرومیت سبزوار، نیشابور و فریمان و سنگ‌های مرمر پرتقالی مشهد و خاک صنعتی کاشی و سرامیک گناباد و سبزوار از معائن شاخص خراسان رضوی است.

عاملی با بیان اینکه با تلفیق ۳حوزه صنعت، معدن و بازرگانی با عنوان صنعت، معدن و تجارت ظلم بزرگی به فعالان حوزه معدن شده است افزود : عموم معدن‌کاران کشور و استان خواستار تفکیک از ۳حوزه تخصصی از یکدیگر هستند همچنین قوانین و بخشنامه‌هایی که مانع بزرگی در سر راه تولید هستند مشکلات زیادی برای فعالان حوزه معدن ایجاد کرده و خواستار رفع این مشکلات هستیم.
 
انتهای پیام //ا.ز
 

فعال بودن ۴۰۰معدن در خراسان رضوی

 

برچسب ها: معدن ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.