مشاور رسانه‌ای وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اصناف نقش مهمی در تولید کالا دارند و ۹ میلیون نفر در این بخش از اقتصاد کشور اشتغال دارند.

اشتغال  ۹میلیون نفری در بخش اصناف کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،سونیا پوریامین مشاور رسانه‌ای وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش اصناف شهرستان سبزوار با اشاره به سال رونق تولید گفت: اصناف در تحقق شعار سال نقش تعیین کننده‌ای دارند؛ اتحادیه‌ها و واحد‌های صنفی باید در شرایط کنونی با بهره گیری از علم روز و آموزش‌های مرتبط بیش از گذشته در فرایند تولید کالا نقش آفرینی کنند.
 
پوریامین افزود: برای تحقق شعار سال باید با افزایش کیفیت تولیدات و معرفی کالا‌های ایرانی زمینه اعتماد و نهادینه سازی فرهنگ خرید کالا‌های داخلی را فراهم کرد.

جلوگیری از واردات سبب رونق تولید می‌شود

مجید حلاج زاده رئیس مرکز خدمات مشاوره‌ای ایرانیان خارج از کشور نیز در این همایش با اشاره به شعار سال ۹۸ گفت: جلوگیری از واردات کالاسبب رونق تولید و شکوفایی اقتصادی کشور می‌شود.

وی افزود: در سال رونق تولید مخالف واردات به کشور هستیم و باید با انسجام ملی زمینه رونق تولید و شکوفایی اقتصادی را فراهم کنیم.

رئیس مرکز خدمات مشاوره‌ای ایرانیان خارج از کشور تصریح کرد: هم اینک مقدمات ایجاد اشتغالزایی تا حدود دو میلیون فرصت شغلی در ارتباط با صنعت فرش دستباف و صنایع دستی ایجاد شده است که این طرح در ماه‌های جاری به عنوان آزمایشی از شهرستان درگز خراسان رضوی آغاز می‌شود.

حلاج زاده گفت: شهرستان سبزوار ظرفیت مناسبی در صادرات کالا‌های کشاورزی دارد و همچنین به عنوان شهری تاریخی که در آن سرا‌ها و کاروانسرا‌های زیادی وجود دارد می‌تواند به مکان جذابی برای جذب گردشگران تبدیل شود.

اصناف در ایجاد اشتغال نقش مؤثری دارند

علی کیانی عضو اتاق اصناف ایران نیز گفت: سه میلیون واحد صنفی در کشور فعال است که از طریق آن حدود ۹ میلیون شغل پایدار ایجاد شده است.

وی افزود: اصناف بدون کمک بخش دولتی رکورددار ایجاد اشتغال در کشور هستند.

عضو اتاق اصناف ایران ادامه داد: خراسان رضوی با ایجاد ۲۵۰ هزار فرصت شغلی در بخش اصناف رتبه دوم کشور را به لحاظ ایجاد فرصت‌های شغلی در بخش اصناف دارد.
 
کیانی با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی و حوزه کشاورزی سبزوار گفت: با فعالیت ۲۶۰ کارگاه تولیدی، وجود ۱۷ هزار واحد صنفی و دارا بودن حدود ۶۰ کارت بازرگانی اداره گمرک در این شهرستان استقرار می‌یابد.

در این همایش از اعضای اتحادیه‌ها و واحد‌های صنفی برتر شهرستان سبزوار تقدیر شد.
 
انتهای پیام//ع.ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.