استاندار خراسان رضوی گفت: رسانه‌ها با پرداختن به الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی می‌توانند در مسیر گفتمان سازی در این چارچوب نقش آفرینی کنند.

نقش رسانه در ارائه الگوی مثلث توسعه اقتصادی به مردم / رسانه‌ها مولد نقد سازنده باشندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رزم حسینی استاندارخراسان رضوی روز شنبه در جریان بازدید از موسسه فرهنگی خراسان گفت: با اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی و بکارگیری ظرفیت معین‌های اقتصاد مقاومتی می‌توان الگوی جدیدی از اداره کشور را ارائه نمود و در این مسیر روزنامه خراسان و دیگر رسانه‌ها می‌توانند در نهادینه کردن این الگو به مدیریت استان کمک کنند.

وی همچنین بر استقبال مدیریت خراسان رضوی از هرگونه نقد منصفانه تاکید و تصریح کرد: رسانه‌ ها نقد‌هایی را که به عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان وارد است به مدیران منتقل کنند تا در مسیر اصلاح فرآیند‌ها و برنامه‌ها لحاظ شوند.

استاندار خراسان رضوی در ادامه همچنین گفت: حوزه فرهنگ صرفاً به انتشار روزنامه محدود نمی‌شود لذا مجموعه‌های فعال در حوزه فرهنگی باید بگونه‌ای عمل کنند که آثار فعالیت آن‌ها در شاخص‌های اجتماعی نمود داشته باشد.

رزم حسینی افزود: این آمادگی وجود دارد که هر موسسه فرهنگی به عنوان متولی حوزه فرهنگی انتخاب شود تا به فعالیت‌ها در مسیر مقابله با آسیب‌های اجتماعی جهت دهی کند.

بر اساس طرح پیشنهادی استاندار خراسان رضوی موسوم به "مثلث توسعه اقتصادی" این استان به ۱۲ منطقه اقتصادی تقسیم شده تا با تعیین معین اقتصادی و جذب سرمایه برای هریک از این بخش‌ها رونق و آبادانی در منطقه افزایش یابد.

در قالب مثلث توسعه اقتصادی سه ضلع نمایندگان مجلس، کارگزاران حکومت و سرمایه گذاران و کارآفرینان تعریف شده و ائمه جمعه نیز به عنوان ناظران عالی در درون این مثلث قرار گرفته اند.

انتهای پیام//آ. ف


فرهنگ در رسانه به شاخصه‌ی اجتماعی می‌انجامد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.