رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت حیدریه گفت: با توجه به وضعیت محل دفن موقت زباله‌های این شهر، شکوایه‌ای تدوین و تسلیم مرجع قضایی تربت حیدریه شده است.

شکایت اداره محیط زیست تربت حیدریه از شهرداری این شهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، داوود نورمحمدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت حیدریه روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: محل دفن موقت زباله با ۲۰ هکتار وسعت در کیلومتر هفت جاده تربت حیدریه به رشتخوار بخاطر رعایت نشدن موازین بهداشتی باعث بروز مشکلات زیست محیطی شده است.

وی تصریح کرد: برای ساخت کارخانه بازیافت زباله (کمپوست) زمینی به وسعت ۵۰ هکتار در همین مکان در نظر گرفته و شرکت یاران طبیعت موظف به اجرای آن شده، اما از سال ۱۳۸۵ تاکنون اقدامی برای عملیاتی شدن آن صورت نگرفته است. از سال ۱۳۸۹ نیز سرمایه گذار جدید این طرح با خرید سهام از شرکت قبلی قرار بود نسبت به ساخت کارخانه کمپوست اقدام کند، اما این هم تاکنون عملیاتی نشده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت حیدریه گفت: بر اساس قانون بودجه سال ۱۳۹۵ تکلیف شده بود شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر نباید دارای زباله گاه باشند و بر همین اساس استانداری خراسان رضوی مقرر کرده بود تربت حیدریه معین شش شهر همجوار برای محل دفن موقت زباله باشد. مشکل محل کنونی دفن موقت زباله رعایت نکردن دستورالعمل‌های زیست محیط زیستی در بحث مدیریت آن از مبدا تا مقصد است که این معضل باید به شکل اصولی رفع شود.

انتهای پیام//آ. ف


رعایت نکردن دستورالعمل‌های زیست محیطی در دفن زباله در تربت حیدریه

برچسب ها: محیط زیست ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.