سیزدهمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی به مناسبت هفته قوه قضائیه در شهر قزوین به بهره برداری رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری استان در مراسم افتتاح سیزدهمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در قزوین گفت: در این زمینه ۱۳ دفتر در استان و ۴ دفتر در شهر قزوین فعال شده اند که تا پایان سال ۲ مرکز دیگر نیز شروع به فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام قدرتی افزود: این دفاتر باید اقداماتشان براساس مقررات قانونی، هماهنگی با معاونت فناوری اطلاعات دادگستری، امانتداری درباره اطلاعات افراد، مشورت در امور، سرعت و دقت در کار باشد.

وی اضافه کرد: علاوه بر خدمت رسانی در دستگاه قضایی بصورت مستقیم بیش از ۸۰ نفر از دستگاه قضایی استان در هیئت ها، کمیسیون‌ها و شورا‌های ادارات متعدد عضو هستند و خدمات می‌دهند.

حجت الاسلام قدرتی افزود: قوه قضائیه چند سالی است به بحث خدمات و دادرسی الکترونیک ورود پیدا کرده که این موضوع سبب کاهش اتلاف وقت شهروندان بلحاظ عدم حضورشان در محیط شلوغ دادگستری‌ها شده است.

احسان نظام دوست سرپرست معاونت آمار فناوری اطلاعات دادگستری قزوین هم در این مراسم گفت: افزایش تعداد دفاتر خدمات الکترونیک قضائی در استان دسترسی شهروندان به خدمات قضائی را تسهیل می‌کند.

نظام دوست بیان نمود: سابق خدمت ارائه شده در این دفاتر محدود بود، اما در حال حاضر بیش از ۲۰۰ خدمت ارائه می‌شود که ثبت شکوائیه ها، ثبت لوایح تجدیدنظر، گواهی عدم سوء پیشینه از نمونه این خدمات هستند.

انتهای پیام/ک

فعالیت ۱۳ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار