امام جمعه قزوین گفت: انهدام پهباد آمریکا هدیه نیرو‌های مسلح به ملت بود و سیلی‌های بعدی محکم‌تر است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه انهدام پهباد آمریکایی را هدیه نیرو‌های مسلح به ملت ایران دانست و گفت: به نیرو‌های مسلح و سپاه پاسداران به خاطر عزت و اقتدارشان و ملت ایران تبریک می‌گوییم و جا دارد به آمریکایی‌ها بگوییم این مشتی از خروار است و مراقب اقدامات خود باشید و دست به اقدامات خطرناک نزنید.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: آمریکایی‌ها گفته اند پهباد ما را در خارج از مرز‌های خود هدف قرار داده اند در حالی که این پهباد در کوه‌های بندرعباس به زمین افتاده است و این اقدام، دروغ آمریکایی‌ها را آشکارتر می‌کند و باید بدانند سیلی‌های بعدی ما محکم‌تر خواهد بود.

وی با اشاره به روز جهانی مبارزه با قاچاق و استفاده از مواد مخدر عنوان کرد: میزان تولید مواد مخدر در کشور افغانستان از زمانی که پای آمریکایی‌ها به این کشور باز شده ۵۰ برابر افزایش پیدا کرده و این نشان دهنده این است که اولین حامی مواد مخدر همین آمریکایی‌هایی هستند که همیشه از حقوق بشر و دموکراسی به دروغ سخن می‌گویند.

نماینده ولی فقیه در استان  افزود: آمریکایی‌ها مانند دزدی که فرار می‌کند و می‌گوید دزد را بگیرید رفتار می‌کنند در حالی که آن‌ها حامی اصلی تروریست‌ها و جنگ‌طلبان هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به سوء قصد به جان رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسجد ابوذر تهران در سال ۱۳۶۰ عنوان کرد: خدا را شاکر هستیم که این سوءقصد به جان ایشان به شکست انجامید و این همه برکت و عزت در طول رهبری ایشان به دست آمد.

وی بیان کرد: پوتین رئیس جمهور روسیه درباره دیدار خود با رهبر معظم انقلاب می‌گوید؛ زمانی که با رهبر ایران دیدار داشتم ایشان روسیه را به گونه‌ای توصیف کردند و درباره شعرا و نویسندگان و مشاهیر کشورم به گونه‌ای صحبت کردند که مشاهده کردم از من بهتر روسیه را می‌شناسند. م

خطیب نماز جمعه افزود: به آقای پوتین می‌گوییم که تاریخ کشورت را ورق بزن زمانی که امام راحل (ره) برای رهبر پیشین شوروی یعنی گورباچف پیام فرستاد و گفتند از این به بعد باید کمونیسیم را در موزه‌ها مطالعه کنید و از آینده‌ای خبر داد که هنوز نیامد بود، اما این رهبر شوروی متوجه نشد و بعد‌ها متوجه کلام امام خمینی (ره) شد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: یک مومن با نور خدا نگاه می‌کند و رهبر معظم انقلاب ایران مومنی است که با نور عنایات الهی حقایق را می‌بیند، هم امام راحل در دوره‌ای آینده شوروی و کمونیست را دید و نظر داد و امام خامنه‌ای هم امروز آینده روسیه را می‌بینند و نظرات خود را مطرح می‌کنند که باید مورد استفاده رهبران این کشور قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: یکی از نخبگان ژاپنی پس از دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب می‌گوید، ایران غروری دارد که ما این روحیه را در ژاپن باخته ایم و رهبر قدرتمند ایران حسرت برانگیز است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: سفر آبه به تهران با پیغامی فریبکارانه از ترامپ که مورد بی اعتنایی رهبر ایران قرار گرفت این تاثیر مهم را داشت که بخش مهمی از جمعیت ۱۲۶ میلیون نفری ژاپن را با یک رهبر مقتدر و نفوذناپذیر در مقابل امریکا آشنا کرد.

امام جمعه قزوین در ادامه تصریح کرد: یکی از مسئولان راجع به اختلافات قومیتی صحبت کرده است و الحمدالله در استان ما مسائل قومیتی وجود ندارد و مردم همه متحد و منسجم هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: ین بحث قومیت در استان قزوین جایگاهی ندارد و احتمالاً آن شخص گزارش غلط دریافت کرده است و یا شیطنت فتنه جویی است که به استان ما وارد می‌کند.

وی تأکید کرد: جناح‌های مختلف در استان قزوین در حمایت از انقلاب و نظام با یکدیگر یکپارچه و متحد هستند و از این پس نیز ان‌شاءالله همین گونه خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: همین روز‌ها سالروز زمانی است که مجلس شورای اسلامی را به توپ بستند، اما امروز شرایط به گونه‌ای است که جلسات نوچه‌های آمریکایی را در چند کشور آن طرف‌تر مورد هدف قرار می‌دهیم و این یعنی عزت و قدرت اسلام که به آن رسیده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی به سالگرد شهادت شهید چمران نیز اشاره کرد و گفت: همه نقش ارزشمند وی را در جبهه‌های جنگ به یاد داریم و اتحاد و انسجامی که بین نیرو‌های مسلح ایجاد کردند بسیار ارزشمند بود و خدا روح ایشان را با امیرالمؤمنین (ع) محشور کند.

خطیب نماز جمعه در ادامه به آغاز هفته قوه قضاییه، سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و شروع هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق اشاره کرد.

انتهای پیام/ک

خطبه های نما زجمعه قزوین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار