امام جمعه قزوین گفت: جرائم پنهانی در جامعه وجود دارد که دستگاه قضا باید به این فضا‌ها وارد شود و با درک و جسارت و بصیرت، فضا را برای مجرمان ناامن کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در دیدار رئیس کل دادگستری و کارکنان دستگاه قضایی استان گفت: امروز جرائم پنهانی در جامعه وجود دارد که مجرمان جوِّ ارعاب و وحشت ایجاد می‌کنند تا افرادی‌که در اطراف آن‌ها وجود دارند دچار ترس شوند و برای برخورد و امر به معروف ورود پیدا نکنند؛ دستگاه قضا باید در این فضا‌ها وارد شود و با درک و جسارت و بصیرت، فضا را برای مجرمان ناامن کند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی درباره جایگاه عدالت در دین افزود: پرترافیک‌ترین دروازه ورودی انسان‌ها به دین، حوزه عدالت و کرامت است، در احادیث ما رسیدگی به عدالت اسلامی برجسته است و آسمان‌ها و زمین بر اساس عدالت برقرار است.

وی تصریح کرد: «اشتغال» و «مبارزه با فقر» دو حوزه‌ای است که به دستگاه قضا مربوط می‌شود، بسیاری از جرائم از فقر و بیکاری شکل می‌گیرد اگر با این فضا‌ها مبارزه و دولتمردان را فعال کنیم ریشه بسیاری از جرائم و مشکلات اجتماعی خشکانده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان اذعان کرد: تعامل هم‌افزایانه باید بین دستگاه‌های مختلف ایجاد شود و نمازجمعه و مساجد و حوزه علمیه و محافل قرآنی در خدمت دستگاه قضا باشد و از این فرصت‌ها برای کاهش جرائم و افزایش فضای معنوی استفاده کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی عنوان کرد: به مجموعه قضایی استان خداقوت می‌گوییم کار شما سنگین است و بسیار مظلوم واقع می‌شوید. شما باید به گونه‌ای عمل کنید تا مردم بدانند که مجموعه خدوم شما جلوتر از مفسدان عمل می‌کنند و به واسطه عملکرد این متخلفان آبرو و اقتدار دستگاه قضا زیر سوال نرود.

حجت‌الاسلام نورالله قدرتی رییس کل دادگستری هم در ابتدای این دیدار اظهار کرد: عدالت و احقاق حق جزو وظایف اصلی دستگاه قضایی است که باید بدون توجه به مباحث سیاسی دادرسی عادلانه داشته باشد تا مبتنی بر حفظ کرامت و رعایت حقوق شهروندی و اصل پیشگیری و صلح و سازش در حقوق مردم باشد.

انتهای پیام/ک

دیدار رئیس کل دادگستری استان با امام جمعه قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.