معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران گفت: بهزیستی استان توانست از سال ۹۵ با همکاری دستگاه‌های اجرایی نرخ طلاق را در سال ۹۷ کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حسین زاده معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران گفت: بهزیستی استان توانست با ۵ راهبرد (پیشگیری از وقوع طلاق، مداخله و مشاوره برای کاهش و کنترل طلاق، کاهش عوارض بعد از طلاق، رصد تعین کننده‌های عوامل طلاق و مدیریت فرابخشی طلاق) از سال ۹۵ با همکاری دستگاه‌های اجرایی نرخ طلاق را از ۲/۴ به ۲/۲ در سال ۹۷ کاهش بدهد.

وی افزود: با تلاش اورژانس اجتماعی و مراکز مشاوره ، بهزیستی مازندران در ۵ سال اخیر برای بیش از ۷ هزار خانواده متقاضیان طلاق توافقی سازش بین زوجین انجام داده است.

حسین زاده با اشاره به اینکه طلاق هم علت است هم معلول گفت: طلاق یک آسیب چندلایه است که باید با بارویکرد اجتماعی براساس مصادیق موجود و با توجه به نیاز خانواده و با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و مسئولین، براساس نیاز امروز خانواده ریشه یابی شود.

وی با بیان اینکه طلاق یک مسله تک بعد‌ی و فردی نیست افزود: طلاق یک مسئله اجتماعی نیز هست که علاوه بر پیامد‌های فردی منجر به پیامد‌های اجتماعی می‌شود و ضروریست مهارت‌های زندگی فردی و مهارت‌های اجتماعی را با آموزش‌های مداوم در فرزندان نهادینه بکنیم.

وی گفت: امروز نظام خانواده ما بعنوان بزرگترین ومهمترین نهاد اجتماعی بخاطر مسائل و پدیده‌های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و دوری و فاصله از سیره نبوی و متون اسلامی دچار تزلزل شده است که برای -ثبات و پایداری زندگی مشترک زناشویی باید اهداف مشترک برای زندگی و وفای به عهد داشته باشیم و زندگی را با اهداف و منافع شخصی نگاه نکنیم.

گفتنی است جلسه کنترل و کاهش طلاق شهرستان‌های شرق استان مازندران - ساری. نکا. میاندرود. بهشهر. گلوگاه – در فرمانداری شهرستان میاندرود باحضور دستگاه‌های اجرایی استانی وشهرستانی برگزار شد.
انتهای پیام/س
 

کاهش نرخ طلاق در سال ۹۷ در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار