معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی مازندران از شناسایی ۱۴۰ کودک کار پارسال در استان خبر داد.

حسین زاده معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی مازندران درگفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،با بیان اینکه اولین اقدام این اداره کل  شناسایی کودکان کار در استان است ،گفت: ۱۴۰ کودک کار از ۲ مراکز دولتی در ساری و آمل خدمات دریافت کرده اند.

وی افزود: در مراکز نگهداری، علاوه بر نگهداری کودکان خدمات روانشناسی، مددکاری ، خدمات بهداشتی درمانی، شرکت در کلاس‌های آموزشی - تحصیلی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی، خود مراقبتی، افزایش اعتماد بنفس، ارتباط با خانواده ارائه می‌شود.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی مازندران افزود: کودکان کار در این مراکز  حداقل تا ۵ سال از حمایت اداره کل بهزیستی استان بهره مند می شوند و در صورت نیاز به خدمات بیشتر این خدمات ادامه می‌یابد.

وی گفت: بیشتر این کودکان دارای خانواده هستند و با خانواد زندگی می‌کنند و مابقی نیز به خانواده‌های طلاق، متارکه، حضور نامادری، حضور ناپدری، فوت والدین تعلق دارند.

وی با اشاره به برنامه‌های آینده این سازمان افزود: جشنواره فرهنگی، ورزشی و هنری امسال  برای نشاط و افزایش امید کودکان کار در سه استان شمالی مازندران،گلستان و گیلان برگزار می شود.
انتهای پیام/س
 



وجود دو مرکز نگهداری کودکان کار در استان

برچسب ها: بهزیستی ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.