اپل بدترین سه ماهه خود در پنج سال اخیر را تجربه می‌کند

گزارشی که موسسه تحقیقاتی IDC از فروش سه ماه اول اپل در بازار‌های اروپا، خاورمیانه و آفریقا منتشر کرده است از کاهش فروش چشمگیر محصولات این شرکت خبر می‌دهد.

اپل بدترین سه ماهه خود در پنج سال اخیر را تجربه می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که فروش محصولات اپل در بازار‌هایی مانند چین و هند در طی سال گذشته بررسی شده است و نتایج آن کاهش تعداد و روند نزولی فروش را نشان می‌دهد، شرکت بین المللی اطلاعات (IDC) درمورد مشکلات این شرکت در یک منطقه دیگر خبر داد.

گزارشی که موسسه تحقیقاتی IDC از فروش سه ماه اول اپل در بازار‌های اروپا، خاورمیانه و آفریقا منتشر کرده است به طور کلی ۸۷.۵ میلیون گوشی عرضه شده‌اند که این میزان نسبت به سال ۲۰۱۸ با کاهش ۳.۳ درصدی روبه‌رو بوده است.

بیشترین میزان کاهش فروش مختص به بازار خاورمیانه بوده است. در این منطقه افت فروش به ۱۸.۸ درصد نسبت به سال‌های قبل رسیده است. البته این کاهش فروش اپل تنها برای خاورمیانه، چین و هند نیست.


بیشتر بخوانید: پشتیبانی اپل از دوربین چندگانه در سیستم عامل آی‌او‌اس ۱۳ 


اپل بدترین سه ماهه خود در پنج سال اخیر را تجربه می‌کند

سازمان IDC در گزارش خود افت فروش محصولات اپل در اروپا را نیز خبر داده است. تحقیقاتی که این سازمان انجام داده است نشان می‌دهد فروش آیفون در طول سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ در قاره سبز نیز مانند مناطقی که پیشتر گفته شد کاهش زیادی داشته است. برای درک بهتر این مطلب باید بگوییم که سهم اپل از بازار موبایل اروپا به ۱۴.۷۴ درصد رسیده است. این میزان پایین‌ترین درصدی است که اپل در پنج سال گذشته به آن رسیده است.

اما در این بین هوآوی علی‌رغم تحریم‌هایی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند هنوز هم در در رتبه دوم بازار اروپا قرار دارد. هوآوی با فروش ۱۳.۵ میلیون گوشی هوشمند در سه ماهه یاد شده چیزی در حدود ۲۵.۳۹ درصد بازار را از آن خود کرده است.

اگر دقت کنید متوجه اختلاف زیاد بین اپل و هوآوی می‌شوید. این بدان معناست که این شرکت چینی توانسته است ظرف مدت ۱۲ ماه عرضه محصولاتش در اروپا را ۶۶ درصد افزایش دهد. این در حالی است که در همین مدت زمان فروش محصولات اپل افت ۲۲.۷۳ درصدی داشته است. البته نباید فراموش کنیم که تحریم‌های هوآوی ممکن است در آینده باعث تاثیرات منفی زیادی در فروش محصولات این شرکت بشود. در صدر این لیست نیز یکه تاز کره‌ای حضور دارد که علی رغم کاهش ۶.۸ درصدی عرضه نسبت به سه ماهه اول ۲۰۱۸ هنوز هم در جایگاه اول نشسته است.

انتهای پیام/

فروش اپل با کاهش چشمگیر مواجه شده است

برچسب ها: فناوری ، اپل ، سامسونگ ، هوآوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار