رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام با اعلام این خبر گفت: مطابق جدول اخذ جرائم رانندگی، رانندگانی که نسبت به فرمان ایست پلیس بی توجه باشند۴۰۰ هزارریال جریمه می‌شوند.

بی توجهی به فرمان ایست پلیس جریمه ۴۰۰ هزار ریالی دارد.

سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،گفت : رانندگان وسایل نقلیه که درحال تردد هستند مکلفند به محض مشاهده فرمان ایست پلیس، بلافاصله درمحل امن جهت اقدامات قانونی توقف کنند.

وی بیان کرد:برخی از رانندگان پس از ارتکاب تخلفات رانندگی بدون توجه به فرمان پلیس از محل متواری می‌شوند.

کهزادی افزود: در چنین شرایطی پلیس اجازه دارد برای راننده خاطی بصورت غیابی (دوبرگی) قبض جریمه صادر و درسوابق خلافی خودرو اثر گذاری کند.

وی اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد اکثر افرادی که نسبت به فرمان پلیس بی توجه هستند رانندگان پرخطر و با سوابق بسیار بد رانندگی هستند و به همین خاطر تمایلی به رویاروی با پلیس ندارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با بیان اینکه بیشترین نارضایتی رانندگان از صدورقبوض جرائم به صورت غیابی و دوبرگی است افزود:درصورتیکه اثبات شودجریمه‌ای به ناحق صادرشده است در کمیسیون مربوطه قبض صادره ابطال می‌شود.

وی ادامه داد:کلیه رانندگان مکلفند مدارک قانونی از قبیل گواهینامه رانندگی، بیمه نامه شخص ثالث، کارت وسیله نقلیه و برگه معاینه فنی را به همراه داشته و درصورت مطالبه به ماموران تسلیم کنند.

انتهای پیام/غ

جریمه ۴۰۰ هزار ریالی برای بی توجهی به فرمان ایست پلیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.