رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز گفت: شهرداری تنها متولی ساماندهی معتادان متجاهر نیست.

شهرداری، تنها متولی ساماندهی معتادان نیستبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، قاسم مقیمی عضو شورای شهر شیراز در هفتاد و هفتمین جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شهرداری این کلانشهر در قالب قوانین به وظایفش در خصوص ساماندهی معتادین متجاهر عمل کرده است، اما این نهاد به تنهایی متولی این کار نیست و تا همه دستگاه‌ها در این مسیر همکاری نکنند این معضل حل نمی‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت تدوین طرح جامع ساماندهی معتادان متجاهر که اقدام به مصرف مواد در ملأ عام در این کلانشهر می‌کنند، افزود: شرایط نامتعادل روانی، تنگنا‌های اقتصادی و تحقق‌نیافتن خواسته‌های افراد سبب شده تا این مهم به صورت یک واقعیت درآید و تنها راه برخورد با واقعیت‌ها و ساماندهی آن‌ها نگاه تخصصی و علمی به این موضوع است.

مقیمی با اشاره به مأموریت شهرداری درقانون شهرداری‌ها، بیان کرد: در راستای ساماندهی معتادان متجاهر، شهرداری بیش از شرح وظایفش اقدام کرده است و همواره درهر شرایطی در میدان خدمت به مردم و شهروندان گام برخواهد داشت.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: در راستای تحقق ساماندهی معتادان متجاهر، اگر نهاد‌های متولی، همه بار مسئولیت را متوجه شهرداری کنند دور از انصاف است.

وی با تاکید بر مقطعی نبودن ساماندهی معتادان متجاهر، افزود: کار فرهنگی در مرحله پیش از آسیب و پس از آسیب ازمهمترین بخش ساماندهی معتادین متجاهر است.

مقیمی خواستار همراهی سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های متولی برای ساماندهی معتادان متجاهر شد و با تاکید بر اتخاذ راهی نو و شیوه‌ای امروزی به منظور مدیریت این امر افزود: دارو درمانی یکی از راه‌های کاهش اثر‌های اعتیاد است که می‌توان با همکاری بیشتر و بهره‌گیری از نظرات متخصصان و مشاوران دانشگاه علوم پزشکی به نتیجه‌ای ملموس‌تر برسیم.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر شیراز ادامه داد: شرایط حاکم برجامعه متغیر است و اجرای قانون یا عدم رعایت قانون نمی‌تواند نیاز‌های امروز را تأمین کند، باید نگاه میان بخشی و همکاری میان دستگاهی حاکم شود و اجماعی در این حوزه شکل بگیرد.
مقیمی بیان کرد: باید شرایط زمانی و مکانی امروز شیراز مورد توجه قرار گیرد و نسخه‌ای برای امروز نوشته شود.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مقرر شد کارگروهی در فرمانداری تشکیل و پس از ارائه راهکار‌های موردنظر نتیجه به کمیسیون ارائه شود.

شیراز، هتلی برای معتادان متجاهر

عضو دیگر شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه این جلسه گفت: شیراز به هتلی برای معتادان متجاهر تبدیل شده است.

سعید نظری افزود: حضور معتادان متجاهر در شهر، سبب افسردگی و آزار روحی مردم شده است.

نظری با بیان اینکه درمان معتادان متجاهر یک اقدام انسانی است افزود: برخی از معتادان متجاهر پس از ترک اعتیاد به لحاظ روحی امکان بازگشت به جامعه و توانمندشدن ندارند، به همین منظور باید تدابیر اساسی و خلاقانه‌تر برای آن‌ها اندیشید.

نظری از نبود سیاست‌های قابل ارزیابی برای پرداخت اعتبارات شهرداری در راستای کاهش معتادان متجاهر انتقاد کرد و افزود: باید سهم هر کدام از نهاد‌های متولی درمان و ساماندهی معتادان متجاهر مشخص و اعتبار پرداختی از سوی شهرداری صرف کاهش معتادان متجاهر شود.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز افزود: صرف پرداخت اعتبار نمی‌تواند باعث حل مشکل معتادان متجاهر شود و باید نقشه راهی داشته باشیم که بتوان برای مدت مشخص، نتیجه مشخص را اخذ و ارزیابی کرد.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار