عملیات جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر از فردا ۱۴ اسفند در شیراز اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرضا ابراهیمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس از آماده بودن مرکز ماده ۱۶ شیراز برای پذیرش معتادان خبر داد و گفت: طرح فوق‌العاده ساماندهی معتادان متجاهر و کارتن‌خواب به منظور پاک کردن چهره شهر و کاهش آسیب‌های اجتماعی با مجوز و اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر آغاز و تا پایان اردیبهشت سال ۹۸ اجرا خواهد شد.

وی افزود: معتادان متجاهر پس از جمع‌آوری به مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ و مراکز اقامتی درمان در قالب تبصره ۲ ذیل ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر منتقل و تمام اقدامات درمانی، آموزشی، بهداشتی و تربیتی برای آن‌ها اجرا خواهد شد.

ابراهیمی با بیان اینکه این طرح عمدتاٌ برای رفاه حال شهروندان و مسافرین در ایام نوروز اجرا شده است، گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان براساس دستور ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور پس از هماهنگی‌های درون استانی بین دستگاه‌های ذیربط از جمله دستگاه قضایی، بهزیستی، نیروی انتظامی، فرمانداری، سازمان‌های مردم نهاد و... اقدام به ساماندهی معتادان متجاهر می‌نماید.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس تصریح کرد: با تدابیر انجام شده همه معتادان متجاهر و کارتن خواب استان در مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ شیراز و مراکز اقامتی درمان اعتیاد در قالب تبصره ۲ ذیل ماده ۱۶ ساماندهی، نگهداری و درمان خواهند شد.

وی بیان کرد: شهر شیراز، شهری زیارتی و توریستی است و ضرورت دارد همه دستگاه‌های متولی در این امور کمک کنند و به میزان لازم برای آن اعتبار بگذارند تا بتوان این مشکلات را ریشه‌ای حل کرد.

ابراهیمی با تاکید براینکه ساماندهی معتادان متجاهر، مختص ایام نوروز نیست، اما در ایام تشدید می‌شود، تاکید کرد: امید است با همکاری دستگاه‌های متولی امر، مراقبت‌های بعد از ترک و خروج از مرکز مانند ایجاد اشتغال، توانمندسازی و جامعه پذیری را تقویت تا این افراد، دیگر به این چرخه باز نگردند.
انتهای پیام/م

ساماندهی معتادان متجاهر شیراز

برچسب ها: مواد مخدر ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.