دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: ۲۴۰ معتاد پرخطر و حاد در مرکز ماده ۱۶ شیراز نگهداری می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدرضا ابراهیمی دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: در جهت تداوم اجرای برنامه ساماندهی معتادان حاد، پرخطر و تزریقی رها شده در سطح شهر تاکنون با همکاری دستگاه‌های ذیربط تعداد ۲۴۰ نفر معتاد جمع‌آوری و به مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ شیراز منتقل شده‌اند.

وی افزود: اجرای طرح ویژه ساماندهی معتادان در طول سال تا زمانی که چهره شهر پاک و به آسایش روانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد دست یابد با قدرت هر چه تمام‌تر انجام خواهد گرفت.

ابراهیمی ادامه داد: پاکسازی چهره شهر از حضور افراد معتاد، علاوه بر ایجاد امنیت عمومی در جامعه، فرصت و موقعیت خوبی را برای معتادان بی‌خانمان که از سوی خانواده خود طرد شده‌اند برای بهبودی و زندگی دوباره فراهم می‌آورد.

وی اظهار داشت: ساماندهی معتادان حاد و پرخطر عامل مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

ابراهیمی بیان کرد: با فراهم نمودن تسهیلات مناسب در حین نگهداری و درمان معتادان، برنامه‌هایی از جمله فرهنگی، آموزشی، ورزشی و همچنین حرفه‌آموزی با ارایه گواهینامه‌های معتبر از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای انجام می‌گیرد که این امر باعث برگشت‌پذیری راحت‌تر به جامعه می شود.

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس بر لزوم توجه خانواده‌ها به فرزندانشان تصریح کرد: با آموزش و حساس شدن خانواده ها نسبت به نوجوانان و جوانان می‌توانیم ۶۰ تا ۷۰ درصد از اعتیاد پیشگیری کنیم.
انتهای پیام/ر

اجرای طرح ساماندهی معتادان پر خطر در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار