دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس از ساماندهی معتادان متجاهر در شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: محمدرضا ابراهیمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس با بیان اینکه معتادان متجاهر با اجرای طرح فوق العاده از ۲۶ بهمن‌ماه ۹۶ از سطح شهر شیراز جمع‌آوری و به مراکز درمانی منتقل شدند، گفت: این طرح به‌منظور پاک کردن چهره شهر و کاهش آسیب‌های اجتماعی تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال اجرا خواهد شد.

وی بابیان اینکه این طرح عمدتاٌ برای رفاه حال شهروندان و مسافرین در ایام نوروز اجرا شده است، افزود: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بر اساس دستور ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور پس از هماهنگی‌های درون استانی بین دستگاه‌های ذی‌ربط ازجمله بهزیستی، نیروی انتظامی و شهرداری اقدام به ساماندهی معتادان متجاهر می‌کند.

ابراهیمی ادامه داد: طرح ساماندهی و جمع‌آوری معتادان حاد و پُرخطر (متجاهر) در طول سال انجام می‌گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارز با مواد مخدر استان فارس اظهار داشت: تاکنون ۹۹۶ نفر معتاد حاد و پُرخطر جمع‌آوری که ۳۲۸ نفر از مجموع این افراد به مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ شیراز واقع در دهکده سلامی و ۶۶۸ نفر دیگر نیز به مراکز اقامتی میان‌مدت درمان اعتیاد (کمپ) طرح تبصره ۲ ذیل ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر منتقل شده‌اند.

ابراهیمی تصریح کرد: از این تعداد معتاد متجاهر ساماندهی شده حدود ۷۳ درصد بومی و ۲۷ درصد غیربومی هستند که تمامی آن‌ها در مراکز پیش‌بینی‌شده در سطح شهر شیراز تحت مراقبت، نگهداری و درمان قرار می‌گیرند.

دبیر شورای هماهنگی مبارز با مواد مخدر فارس اظهار داشت: با بررسی به‌عمل‌آمده میانگین سنی معتادان متجاهر جمع‌آوری‌شده بین ۳۵ تا ۴۵ سال است.
انتهای پیام/ر

 طرح ساماندهی معتادان پرخطر در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار