سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از تلفات غیرنظامیان در افغانستان اعلام کرد طرف‌های درگیر جنگ هیچ توجیهی برای حمله به غیرنظامیان افغان ندارند.

سازمان ملل متحد هرگونه حمله به غیرنظامیان افغان را «جنایت جنگی» خواندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از تلفات غیرنظامیان در افغانستان اعلام کرد طرف‌های درگیر جنگ هیچ توجیهی برای حمله به غیرنظامیان افغان ندارند.

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از ادامه جنگ و تلفات غیرنظامیان افغان اعلام کرد: طرف‌های درگیر جنگ در افغانستان هیچ توجیهی برای حمله به غیرنظامیان افغان ندارند و باید وظایف خود را در قبال حفاظت از جان غیرنظامیان انجام دهند.

سازمان ملل متحد هرگونه حمله به غیرنظامیان افغان را «جنایت جنگی» خواند و افزود: غیرنظامیان هرگز نباید هدف حملات طرف‌های درگیر جنگ قرار بگیرند.

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد، مخالفان مسلح دولت افغانستان را به حملات عمدی بر غیرنظامیان افغان به ویژه در ماه مبارک رمضان در کابل متهم کرد و افزود: بر اثر انفجار‌ها و حملاتی که در ماه رمضان در کابل روی داد نزدیک به یکصد غیرنظامی کشته یا زخمی شدند.

براساس بیانیه سازمان ملل، کارمندان وزارت حج و اوقاف، کارکنان کمیسیون اصلاحات اداری، دانشجویان افغان و یک عالم دینی در ماه مبارک رمضان در شهر کابل هدف حمله مخالفان مسلح دولت افغانستان قرار گرفتند.

گروه دادخواهی حفاظت از غیرنظامیان افغانستان نیز در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: در یک ماه اخیر پانصد و سی غیرنظامی بر اثر جنگ، انفجار‌ها، حملات انتحاری و حملات هوایی نظامیان خارجی و افغان کشته یا زخمی شدند که این میزان در مقایسه با ماه قبل از آن افزایش دو برابری دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار