به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه اجتماعی توئیتر به تازگی اعلام کرده است که تلاش میکند با ساده کردن زبان حول سیاستهای این شبکه اجتماعی فهمیدن قوانین پلتفرم خود را برای کاربرانش آسانتر کند. این شرکت بزرگ مطرح کرده است که قوانین این شبکه اجتماعی از دو هزار و پانصد کلمه به ۶۰۰ کلمه کاهش یافته است و حالا، هر بند از این قوانین در ۲۸۰ کاراکتر توضیح داده خواهد شد. این میزان درست همان تعداد کاراکتری است که برای یک توئیتر در نظر گرفته شده است.
به عنوان بخشی از این تغییر، توییتر قوانین خود را مجددا سازماندهی کرده است تا دستههای سطح بالاتر ساخته شوند و موضوعات خاص راحتتر پیدا شوند. سیاستهای توئیتر در حال حاضر در دستهبندیهای امنیت، فضای شخصی و احراز هویت دیده خواهند شد. در این دستهبندیها، توئیتر قوانین جدیدی اضافه کرده است که به درستی انتخابات، دستکاری پلتفرم و اسپمها مربوط میشوند. توئیتر همچنین در حال اضافه کردن دستورالعملی برای چگونگی گزارش محتوایی است که قوانین این شبکه اجتماعی را نقض میکنند. توئیتر همچنین در نظر دارد صفحات جداگانهای را برای هر قانون درست کند که جزئیات و منابع بیشتری را در خود جای خواهند داد.
بیشتر بخوانید: اپل پستهای صفحات iTunes در شبکههای مجازی را پاک کرد
تصمیم توئیتر برای سادهتر کردن سیاستهای خود به دنبال اجرای ناگهانی قوانین یوتیوب گرفته شده است. توئیتر مدتها به صورت مداوم با برخی از صفحات این شبکه اجتماعی که با توئیتهای نژادپرستانه خود قانونی برخودر کرده بود و پس از ادامه این صفحات به اقدامات خود، آنها را به طور کامل بست. شبکه اجتماعی یوتیوب هم با افراد نژادپرستی که در صفحات خود اینگونه محتوا را تولید کرده بودند، به شدت برخورد کرده است و اجازه انتشار محتوا به آنها نداده است. توئیتر امیدوار است این قوانین باعث شوند که هیچگونه مشکلی در فضای شبکههای اجتماعی وجود نداشته باشد.
انتهای پیام/