گزارش‌های خبری حاکی از بازدید اخیر رهبر کره شمالی از برخی تاسیسات مربوط به ساخت موشک‌های بالستیک این کشور است.

بازدید کیم جونگ اون از تاسیسات موشکی بالستیک کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اخیرا از کارخانجات مربوط به ساخت پرتابگر‌های موشک‌های بالستیک و دیگر تسلیحات نظامی بازدید کرده است.

روز شنبه خبرگزاری دولتی کره شمالی بدون اشاره به زمان دقیق بازدید کیم جونگ اون از این کارخانجات، در گزارشی اعلام کرد رهبر کره شمالی به این تاسیسات سر زده است.

در گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی تنها به موارد اقتصادی این کارخانه‌ها اشاره شد با این حال تحلیل صورت گرفته در مرکز جیمز مارتین در بخش مطالعات عدم اشاعه در کالیفرنیا نشان داد این سایت‌ها کمک کننده هسته مرکزی صنعت تسلیحاتی این کشور بوده و نقش مهمی در توسعه فناوری موشک بالستیک بین قاره‌ای دارند.

جفری لوئیس، پژوهشگر مرکز عدم اشاعه جیمز مارتین در گفتگو با خبرگزاری رویترز این تاسیسات را هسته اصلی صنعت دفاعی کره شمالی دانست. لوئیس افزود در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ نیز شاهد چنین بازدید‌های از سوی رهبر کره شمالی بودیم که در نهایت به آزمایش موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای انجامید.

از جمله سایت‌های که مورد بازدید رهبر کره شمالی قرار گرفت می‌توان به کارخانه «جنرال ماشین هشت فوریه» اشاره کرد که ساخت پرتابگر‌های موشک بالستیک در آنجا صورت می‌گیرد. پژوهشگر مرکز عدم اشاعه در کالیفرنیا به رویترز اعلام کرد کره شمالی معمولا با عدم نام بردن از این تاسیسات سعی در مخفی نگه داشتن آن‌ها دارد و در مواردی تنها به نام مدیر این تاسیسات اشاره می‌شود. خبرگزاری کره شمالی گزارش داد کیم جونگ اون خواستار برنامه جدیدسازی سطح بالاتری برای این تاسیسات شده است.

این پژوهشگر مرز عدم اشاعه در کالیفرنیا در ماه ژانویه در گزارشی اعلام کرد سایت هشت فوریه یکی از چندین سایت موشکی است که در گذشته مورد بازدید رهبر کره شمالی قرار گرفته است بدون اینکه محل و هدف از این بازدید افشا شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار