پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا، با متهم کردن چین به تضعیف حاکمیت همسایگان خود، از پکن خواست به این اقدام خود پایان دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا، در نشست امنیتی «شانگری لا» در سنگاپور با متهم کردن چین به  تضعیف حاکمیت همسایگان خود، از پکن خواست به این اقدام خود پایان دهد.

او گفت: چین می‌تواند و باید روابطی بر مبنای همکاری با سایر کشور‌های منطقه داشته باشد. اما رویکرد تضعیف حاکمیت دیگر کشور‌ها که در مورد تمایلات چین بدگمانی ایجاد کرده است، باید متوقف شود. 

سرپرست وزارت دفاع آمریکا با اشاره به وعده‌ای که شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، به باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، در مورد نظامی نکردن جزایر تحت کنترل پکن داده بود، گفت: زمانی که یک کشور وعده‌ای می‌دهد و به آن عمل نمی‌کند باید به آن بدگمان بود. زمانی که همان کشور هیچ تعهدی نمی‌دهد، حقیقتا باید به آن بدبین بود.

شاناهان افزود: آمریکا به دنبال جنگ نیست، اما ما می‌دانیم توان پیروزی در یک جنگ بهترین راه برای اجتناب از آن است.

وی همچنین در ادامه اظهاراتش به کره شمالی به عنوان یکی دیگر از خطرات برای امنیت منطقه اشاره کرد و گفت این کشور همچنان تهدیدی فوق‌العاده است که باید به طور دائم در مورد آن محتاط بود.

سرپرست پنتاگون خطاب به حاضران افزود: هیچ کشور نمی‌تواند و نباید بر منطقه اقیانوس هند-آرام سلطه داشته باشد. ما می‌خواهیم اطمینان یابیم که هیچ رقیبی نتواند باور داشته باشد که می‌تواند با ابزار نظامی به اهداف سیاسی دست یابد. منطقه اقیانوس هند-آرام عرصه عملیاتی اصلی ماست. ما در منطقه برای شما و با شما سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
نادان
آخرین اخبار