وزرای دفاع کره جنوبی و آمریکا قرار است هفته آینده در خصوص اوضاع در شبه جزیره کره با یکدیگر دیدار و گفتگو کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزارت دفاع کره جنوبی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد وزرای دفاع این کشور و آمریکا قرار است هفته آینده در خصوص بررسی اوضاع در شبه جزیره کره و راه‌های تقویت ائتلاف دو کشور با یکدیگر دیدار و گفتگو کنند.

«جئونگ کیه‌ئونگ-دو» (Jeong Kyeong-doo) وزیر دفاع کره جنوبی و «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا قرار است مذاکراتی را روز دوشنبه به انجام برسانند. این مذاکرات یک روز پس از نشست سه جانبه‌ای خواهد بود که در سنگاپور و با حضور «تاکشی ایوایا» وزیر دفاع ژاپن برگزار می شود.

وزارت دفاع کره جنوبی همچنین اعلام کرد: در طول مذاکرات دو جانبه، دو طرف قصد دارند در خصوص همکاری ها با توجه به اوضاع امنیتی شبه جزیره کره و انجام گفتگوهایی عمیق در خصوص مسائل مختلف مانند رزمایش‌های مشترک گفتگو کنند.

گفتنی است این دیدارها در حالی انجام می شود که گفتگوهای دوجانبه آمریکا و کره شمالی در خصوص برنامه هسته‌ای کره شمالی، متوقف شده است.

همچنین شایان ذکر است پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا قرار است روز یکشنبه برای سفری دو روزه و به عنوان بخشی از سفر خود به آسیا، وارد سئول، پایتخت کره جنوبی شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار