حزب دموکرات حاکم سئول از هیأت اخلاقی پارلمان این کشور خواست یک نماینده از حزب مخالف را به دلیل افشای مکالمات محرمانه رئیس‌جمهور کره جنوبی با همتای آمریکایی‌اش توبیخ کند.

شکایت حزب حاکم سئول از نماینده پارلمان به دلیل افشای مکالمات ترامپ و مونبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری کره‌ای یونهاپ، حزب حاکم سئول از هیأت اخلاقی پارلمان این کشور خواست یک نماینده از حزب مخالف را به دلیل افشای محتوای مکالمات محرمانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با مون جائه، رئیس‌جمهور کره جنوبی محاکمه و توبیخ کند.

«خانگ هیو شانگ» از حزب آزادی کره، مهمترین حزب مخالف، متهم است پس از آنکه از محتوای مکالمات ۷ مه مون جائه این و دونالد ترامپ از طریق یک دیپلمات کره که در سفارتخانه این کشور در واشنگتن کار می‌کرد مطلع شده آن‌ها را افشا کرده است. در این خصوص، حزب حاکم دادخواستی را مبنی بر افشای اطلاعات طبقه‌بندی شده علیه خانگ به هیأت اخلاقی پارلمان تسلیم کرده است.

در این دادخواست آمده است: «ما خواستار اشد مجازات خانگ هستیم، به دلیل آنکه او خدشه‌ای بزرگ به مجلس ملی ما وارد کرده است».

گفته می‌شود در جریان این مکالمه مون از ترامپ می‌خواهد بلافاصله پس از سفر به ژاپن در ۲۵ تا ۲۸ مه به سئول برود؛ اما ترامپ از پذیرش توقف کوتاه در مسیر بازگشت از توکیو سرباز می‌زند. اوایل ماه جاری، خانگ با افشای این مکالمه مدعی شد مون به ترامپ برای سفر به کره جنوبی «التماس» کرد.

به دنبال شکست مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی در نشست ویتنام، اوضاع شبه جزیره کره به دلیل برگزاری رزمایش‌های نظامی مشترک کره جنوبی با متحدان و همچنین آزمایش موشک‌های بالستیک کره شمالی متشنج شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار