به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در نشست بررسی مسائل و مشکلات مربوط به عبور آزادراه رشت-قزوین گفت: گلوگاه رودبار – منجیل در آزاد راه رشت-قزوین به طول ۸ هزار و ۲۰۰ متر به دلیل صعب العبور بودن و نیاز به احداث ابنیهها و تونلهای زیاد که در محدوده است سالها اجرا نشده است.
خیراله خادمی افزود: برای اجرای این دو قطعه قراردادی به مبلغ ۲۸۵ میلیارد تومان با دو پیمانکار در مدت دو سال بسته شده بود که این مبلغ به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است و با اختصاص اعتبار در مدت ۲ سال آینده ساخت آن به پایان میرسد و گلوگاه رودبار و منجیل رفع و مشکل ترافیک هم حل خواهد شد.
وی تاکید کرد: یکی از دغدغههای مردم رودبار به عنوان قطب تولید زیتون در کشور خارج نشدن از مسیر ترانزیت است و از این رو آزادراه طوری طراحی شده است که مسیر برگشت از داخل رودبار عبور کند و با این کار رودبار به عنوان قطب تولید زیتون در کشور باقی میماند.
خادمی افزود: در قرارداد پیمانکاران توجه به موارد شهری در خصوص آسفالت و روشنایی معابر پیش بینی شده و تلاش بر این است مردم شهر رودبار دچار مشکل نشوند و برای رفع مشکلاتشان به پیمانکار مربوطه اختیار داده ایم تا بتوانند برای این شهر خدمت رسانی کنند و اگر ماشینهای سنگین راهسازی به شهر رودبار خسارت زده اند با برآورد کارشناسی حتما این خسارتها جبران خواهد شد.
انتهای پیام/س