ضرغامی گفت: ما پیش از عید احداث و ارتقاء کیفیت زنجیره‌ای برخی از معابر و میادین را در دستور کار خود قرار دادیم.

احداث و ارتقاء کیفی معابر و میادین پایتخت/ لزوم نظارت برای بهسازی برخی پیاده راه ها و میدان گاه هابرزین ضرغامی رئیس سازمان زیبا سازی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره میادینی که سازمان زیبا سازی قصد تبدیل آن‌ها به میدان‌گاه و پیاده‌راه دارد، اظهار کرد: ما در گذشته میدان راه آهن را بهینه سازی کردیم و در ادامه نیز میدان هفت تیر تهران در راستا ارتقاء کیفیت احداث و به بهره برداری می‌رسد.

رئیس سازمان زیبا سازی شهرداری تهران افزود: بحث دیگری که در احداث میدان‌گاه و پیاده‌راه مطرح است موضوع توجه به حقوق مردم است، تا بتوانیم زیر ساخت‌های موجود را برای استفاده هر چه بهتر شهروندان از محیط پایتخت را قوت بخشیم.

ضرغامی ادامه داد: ما پیش از عید احداث و ارتقاء کیفیت زنجیره‌ای برخی از معابر و میادین را در دستور کار خود قرار دادیم و عمده تمرکز ما در این بخش توجه به مناطق جنوبی پایتخت بود تا جنوب تهران از حال و هوای امروز خود خارج شود که خوشبختانه قدم‌های مثبتی در این مسیر برداشته شد.

وی بیان کرد: در مناطق ۱۶، ۱۷ و ۱۹ تهران مکان‌های بلا استفاده که بیشتر به متروکه بودند را توانستیم در اختیار بگیریم و از طراحان و مشاوران بخواهیم جهت بهبود وضعیت موجود این مکان طرح‌های خود را ارائه کنند.

رئیس سازمان زیبا سازی شهرداری تهران تاکید کرد: تلاش ما در جهت احداث میدانگاه و پیاده راه ارتقاء حقوق شهروندی افراد در جامعه است و رویکرد ما الزاما به احداث پیاده‌راه و میدان‌گاه خلاصه نمی‌شود.

ضرغامی گفت: در برخی از مناطق تهران میدان‌های کوچکی وجود دارد که می‌توان با صرف کمترین هزینه آن را به ظرفیت اجتماعی شهر اضافه کرد تا شهروندان بتوانند از آن استفاده کنند.


بیشتر بخوانید: تلاش شهرداری برای جلوگیری از آلودگی‌های رنگی شهر تهران


وی ادامه داد: اگر احداث میدان‌های کوچک و پیاده راه‌های مختلف به صورت زنجیر‌وار انجام شود در انتها  شاهد احداث  کمربندی طولانی در راستای بهبود فضای محیطی شهر هستیم.

رئیس سازمان زیبا سازی شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که بودجه مورد نیاز بهینه سازی و ارتقا کیفیت پیاده‌راه‌ها و میدان‌گاه‌ها چقدر است؟ گفت: در بحث بهینه سازی و ارتقا میدان‌گاه‌ها  بودجه و تخصیص اعتبار از موضوعات مهم است، اما باید به این نکته توجه کرد که برخی از پیاده‌راه‌ها و میدان‌گاه‌ها برای بهسازی و ارتقای کیفیت تنها به نظارت و تغییر رویکرد احتیاج دارند و صرف هزینه زیاد در آن مطرح نیست.

وی بیان کرد: تشکیل کمربند احیا و ارتقاء پیاده‌راه‌ها و میدان‌گاه‌ها این امکان را برای ما ایجاد می‌کند که در کنار افزایش و ارتقاء سطح زندگی مردم، محله‌های پایتخت بتوانند در این میدان‌گاه‌ها انواع جشن‌های مختلف مناسبتی را برگزار کنند.

ضرغامی افزود: برای رسیدن به این ظرفیت موضوع تعامل بحث مهمی است نهاد‌های مربوطه باید به آن توجه کنند همچنین لازم است برخی کاغذبازی‌ها در اجرای طرح بهینه سازی میدان‌گاه‌ها و پیاده راه‌ها از بین برود.

رئیس سازمان زیبا سازی شهرداری تهران درباره بار ترافیکی در زمان اجرای پروژه ارتقا‌ء کیفیت میدان‌گاه‌ها و پیاده‌راه‌های پایتخت گفت: هنگامی که سازمان زیبا سازی تصمیم به ارتقاء کیفیت برخی از میدان‌ها و پیاده‌راه‌ها می‌گیرد تمام جوانب امر سنجیده می‌شود و با تمام دستگاه‌ها و نهاد‌های مربوطه جلسه برگزار می‌کند.

وی گفت: برای موضوع ترافیک جلساتی برگزار و پیش‌بینی‌های لازم برای ایجاد نشدن گره ترافیکی در زمان احداث میدان‌گاه انجام شده است.

ضرغامی تصریح کرد: باید قبول کنیم که نمی‌توان تهران را از وسیله نقلیه شخصی خالی کرد، اما باید به معضل مردم که یکی از آن‌ها معضل ترافیک شهری است نیز رسیدگی شود.

رئیس سازمان زیبا سازی شهرداری تهران درباره قول احداث و ارتقاء کیفیت ۱۰ ماهه فلکه دوم نیرو هوایی ادامه داد: نمی‌توانم قول بدهم این پروژه تا ۱۰ ماه آینده به طور حتم به بهره برداری می‌رسد، اما تصمیم بر آن است که هر هفته جلساتی مستمر با مدیران و پیمانکاران پروژه برگزار کنیم و پیشرفت طرح را بسنجیم و اگر نیاز بود موازی کاری انجام شود تا کار سرعت بگیرد و به طور حتم با افزایش نیرو این کار را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

برگزاری جلسات مستمر برای تسریع پروژه فلکه دوم نیروهوایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار