مراسم کلنگ زنی پروژه بهینه سازی ارتقای کیفیت فلکه دوم نیرو هوایی با حضور رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران شهردار منطقه ۱۳ و اعضای شورای شهر تهران برگزار شد.

مراسم کلنگ زنی پروژه بهینه سازی فلکه دوم نیروی هوایی تهران برگزار شدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم کلنگ زنی پروژه ساماندهی و ارتقای کیفی فلکه دوم نیرو هوایی تهران با حضور ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران و رحمان زاده شهردار منطقه ۱۳ تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم رحمان زاده شهردار منطقه ۱۳ گفت: محله نیروی هوایی تهران را به فلکه دوم این منطقه می‌شناسند.

رحمان زاده افزود: این فلکه در سال ۴۶ احداث شد که در مجموع مساحت آن ۲ هکتار است که بزرگترین آبنمای منطقه نیز در این فلکه واقع شده است.

شهردار منطقه ۱۳ در ادامه داد: برای احداث فلکه دوم نیرو هوایی و ارتقای کیفیت آن ۱۲ جلسه با مالکان و ذینفعان این فلکه انجام شد و تمام مسائل جانبی این پروژه مورد بررسی قرار گرفت.

رحمان زاده ادامه داد: فلکه دوم نیرو هوایی به عنوان پاتوق ساکنان این منطقه شناخته می‌شود و علت آن این است که دارای فضای سبز ۲ هکتاری است که در این فلکه وجود دارد.

رحمان زاده افزود: خواسته من از سازمان زیبا سازی این است مردم را برای حضور در فلکه دوم نیرو هوایی که به عنوان پاتوق شهروندان این محل شناخته می‌شود بیش از ۱۰ ماه منتظر نگذارند و به قول‌های داده شده مبنی بر اتمام ده ماهه این پروژه جامعه عمل بپوشاند.

در ادامه این مراسم محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ضمن تشکر از مدیران سازمان زیباسازی شهرداری تهران و شهردار منطقه ۱۳ برای توجه به رفاه حال ساکنان منطقه نیرو هوایی و آغاز پروژه ساماندهی و ارتقاء کیفی فلکه دوم این منطقه، گفت: پروژه بهینه سازی فلکه دوم نیرو هوایی ابتدای شروع کار ما در منطقه۱۳ تهران است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران افزود: پس از اتمام این پروژه به سراغ پروژه ۲۲۵ هکتاری دوشان تپه خواهیم رفت که عمده مساحت منطقه ۱۳ را به خود اختصاص داده است.

سالاری ادامه داد: توجه ما روی پروژه دوشان تپه به این علت است که اطراف این پادگان فضا‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند در بحث بهینه سازی محیط شهری و استفاده شهروندان مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: مدیریت شهری تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا با مدیران ارشد این پادگان به توافق نهایی برسد و طرح بهینه سازی محیط این پادگان آغاز شود.

سالاری با اشاره به اهمیت حضور شهروندان در محله‌ها و تفرجگاه‌های پایتخت گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های مدیریت شهر تهران این است، شهری بدون خودرو را در اختیار شهروندان قرار دهد.

رئیس کمیسیون و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: زمانی که جوان بودم، شهرداری وقت تهران تصمیم گرفت که تمام نرده‌های بوستان‌ها و فضای سبز پایتخت را بردارد.

سالاری ادامه داد: با توجه به وضع موجود آن زمان، تمام اقشار جامعه اعم از افراد عادی و نیرو‌های نظامی از این اقدام شهرداری ابراز نگرانی کردند و تصور آن‌ها این بود که با این اقدام امنیت مردم در فضای سبز و تفرجگاه‌ها به خطر می‌افتد.

وی گفت: زمانی که پروژه برداشتن حصار‌های بوستان‌ها در آن زمان به پایان رسید بعد‌ها به این نتیجه رسیدیم، این اقدام یکی از اقدام‌های موثر در مدیریت شهری جهت استفاده عموم از تفرجگاه‌ها بود.

سالاری تصریح کرد: این اقدام شهرداری وقت نه تنها باعث خدشه دار شدن امنیت مردم نشد بلکه حضور مردم امنیت تفرجگاه‌ها را نیز افزایش داد.

رئیس کمیسیون و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: مدیریت شهری تهران باید طوری عمل کند که فضای پایتخت در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

سالاری ادامه داد: بار‌ها این موضوع را به مزاح در شورای شهر تهران مطرح کردم که خیابان‌های تهران را از ماشین‌های شخصی خالی کنیم و آن را به مردم پیاده تحویل دهیم.

سالاری گفت: از بودجه ۱۸ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران در حدود ۶ هزار میلیارد تومان با ردیف‌های مختلفی در حال هزینه شدن هستند که این ردیف‌ها از ۱۰ میلیون آغاز می‌شود و به ۲۰ میلیارد تومان خاتمه می‌یابد.

سالاری افزود: پیشنهاد من به اعضای شورای شهر تهران این بود این ۶ هزار میلیارد تومان را در بخش گسترش حمل و نقل عمومی هزینه کنیم تا بتوانیم خیابان‌ها را از ماشین‌های شخصی خالی کنیم.

رئیس کمیسیون و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: یکی از اتفاقات خوبی که در منطقه ۱۳ تهران رخ داد بحث بهینه سازی محله صفا بود که شهرداری این منطقه با صرف کمترین هزینه اقدام به بهینه سازی فضای عبوری اعم از خیابان و پیاده راه این منطقه کردند.

سالاری گفت: بهینه سازی محله صفا به ما نشان داد که در بخش مدیریت شهری می‌توانیم پروژه‌هایی مانند پل صدر و بزرگراه امام علی را انجام ندهیم و هزینه‌های هنگفت آن را جهت بهبود مناطق ۲۲ گانه پایتخت هزینه کنیم.

سالاری تاکید کرد: سازمان زیباسازی شهرداری تهران همواره نگاه فرهنگی به انجام پروژه‌های شهری داشته و در هر قسمتی که حضور پیدا کرده اتفاقات خوبی رقم خورده است.

وی ادامه داد: سازمان زیباسازی شهرداری تهران بهینه سازی فلکه دوم نیروی هوایی باید به این نکته توجه کند که اتمام این پروژه بیش از ده ما زمان نبرد.

سالاری تاکید کرد: اگر احداث پروژه فلکه دوم نیرو هوایی دربالا‌ترین استاندارد‌های روز جهان هم انجام شود، اما نباید بیش از ۱۰ ماه زمان ببرد، زیرا تلخی طول کشیدن این پروژه به کام اهالی این منطقه خواهد ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Korea (Republic of)
بینام
۱۲:۰۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
لطفا به میدان شهدا نظری بیاندازید و خصوصا به موتورسواران حرفه ای و قانون گریز آن
انشالا شهر بدون خودرو و موتور را با هم در نظر بیاورید
خودرو جلو موتورها کم میارن در شهر ما، هر قانونی که برای ماشین ها در نظر می‌گیرید در رابطه با ترافیک، موتورها صد برابر میشن
منطقه ۱۲ و ۱۱ وحشتناک شده و در واقع شهرک موتورسواران شده، لطفا پیگیری کنید
موتور برقی چی شد؟
Korea (Republic of)
شهروند
۱۱:۵۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
با سلام لطفا فکری هم برای ساکنین ناحیه ۱ منطقه ۱۳ بکنید، منظورم در انجام و توسعه فضای سبز است . انشالا
خیلی وقته بحث کارخانه اسلحه سازی و تبدیل آن به توسعه فضای سبز بدون حصار برای ساکنین این ناحیه و محله صفا و پیروزی ، است می گذرد
امیدوارم کاربری آن به استفاده ساکنین از فضای حداکثری زیست محیطی آن بیانجامد و نیزبوستانی بزرگ به اندازه ای که اکسیژن مردم این ناحیه رو فراهم کند به ارمغان آورد نه ساختمان های اداری و فست فود ی و پارکینگ ماشین و.....
ممنون
آخرین اخبار