نخست‌وزیر پیشین انگلیس هشدار داد اگر این کشور در حالیکه هیچ توافقی برای برکسیت بدست نیاید از اتحادیه اروپا خارج شود این توافق ممکن است باعث یک انقلاب خاموش شود.

تونی بلر: برگسیت ممکن است باعث یک انقلاب خاموش شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس، تونی بلر، نخست‌وزیر پیشین انگلیس در مصاحبه با برنامه «سوفی ریج آن ساندی» (Sophy Ridge on Sunday) در شبکه اسکای نیوز هشدار داد برکسیت ممکن است باعث یک انقلاب خاموش شود.

نخست‌وزیر پیشین انگلیس گفت: «اجازه دهید به شما بگویم اگر ما همچنان به پیش برویم و از اتحادیه اروپا خارج شویم- درحالیکه هیچ توافقی برای برکسیت بدست نیاید- در این صورت یک انقلاب خاموش در این کشور روی خواهد داد و مردم واکنش‌های شدیدی به این مسئله خواهند داشت. من به هر دو حزب سیاسی اصلی در انگلیس می‌گویم که مردم آن‌ها را کنار خواهند زد.»

وی افزود: «چیزی که من می‌گویم این است که کار مهم رای دادن است. من با بسیاری از افراد از حزب کارگر روبرو می‌شوم که هم اکنون می‌گویند نمی‌توانند به حزب کارگر رای دهند. من در این صورت به آن‌ها می‌گویم که در خانه باقی نمانید بلکه به احزاب باقیمانده رای دهید، چون چیزی که اهمیت دارد این است که در پایان این انتخابات، یک طرف آقای نایجل فراژ و همقطارانش مثل بوریسون جانسون و حزب محافظه کار خواهند بود و در طرف دیگر کسانی خواهند بود که با افرادی مثل نایجل فراژ مخالف هستند. درصد رای دهندگان اهمیت دارد، چون نمایندگان بعد از انتخابات تصمیم خواهند گرفت که در پارلمان چه کار خواهند کرد. بسیار اهمیت دارد که مخالفان برکسیت قویتر از طرفداران نایجل فراژ باشند.»

تونی بلر گفت: «می‌دانم افراد زیادی هستند که می‌گویند حزب کارگر در مورد برکسیت ناامید کننده رفتار می‌کند، اما من به آن‌ها می‌گویم که در خانه نمانند، چون اگر در خانه بمانند در این صورت طرفداران نایجل فراژ یا «برکسیت بدون توافق» روی کار خواهند آمد و افرادی مثل بوریس جانسون در حزب محافظه کار هستند که موضعی افراطی دارند و باعث می‌شوند خسارات زیادی به کشور ما وارد شود. اگر شما به فکر متوقف کردن این حرکت هستید به طرف مقابل رای دهید که فکر می‌کنم حزب کارگر می‌تواند این کار را بکند.»

تونی بلر گفت: «نایجل فراژ و افرادی که در اطراف وی هستند کسانی نیستند که عرصه سیاست در انگلیس را پاکسازی کنند بلکه کسانی هستند که مشکلات را ایجاد کردند. آن‌ها مشکل ایجاد کردند و گفتند برکسیت پاسخ حل کردن مشکلات کشور است در حالیکه برکسیت پاسخ هیچ مشکلی نیست.»

نخست‌وزیر پیشین انگلیس گفت: «علت اینکه ما در چنین وضعی قرار داریم این است که طیف سیاسی میانه رو به نگرانی‌های مردم نپرداخته است. اگر شما به نگرانی مردم پاسخ ندهید، در این صورت مردم گرفتار و طمعه ادبیات عوامانه‌ای خواهند شد که افرادی مثل نایجل فراژ و بوریس جانسون آن‌ها را بیان می‌کنند در حالیکه سیاست افرادی مثل نایجل فراژ هیچ چیزی نصیب مردم نمی‌کند. اگر شما در شمال انگلیس باشید و نگران محرومیت در منطقه خود باشید، به من بگویید که برکسیت چه کاری برای شما می‌تواند بکند. برکسیت فقط مشکلات شما را بدتر خواهد کرد.»

تونی بلر افزود: «اختلاف و شکافی که در کشور وجود دارد باعث می‌شود که عوامگرا‌ها از آن بهره برداری کنند. دموکرات‌ها در آمریکا نیز دقیقا با همین انتخاب‌هایی روبرو هستند که حزب کارگر انگلیس با آن روبرو است. اگر شما از احزاب میانه رو فاصله بگیرید و با آن‌ها صحبت نکنید این افرادمیانه رو به سمت جناح راست تمایل پیدا می‌کنند. اگر جناح چپِ عوامگرا با جناح راستِ عوامگرا رقابت کند، جناح راستِ عوامگرا پیروز خواهد شد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار