گروه تروریستی داعش برای نخستین بار در منطقه کشمیر هند اعلام تشکیل ولایت کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری العربیه، گروه تروریستی داعش برای نخستین بار مدعی شد که ولایت جدیدی را در هند تاسیس کرده است.

این گروه تروریستی پس از درگیری میان شبه نظامیان و نیرو‌های امنیتی در منطقه کشمیر که به کشته شدن یک شبه نظامی مرتبط با داعش منجر شد، چنین ادعایی را مطرح کرده است.

خبرگزاری اعماق وابسته به گروه تروریستی داعش روز گذشته [جمعه] با اشاره به درگیری‌ها در شهر آمشیپورا واقع در منطقه کشمیر، اعلام کرد استان جدید داعش «ولایت هند» نام دارد.

پس از آن که پلیس هند از کشته شدن اسحاق احمد سوفی--یکی از اعضای ستیزه جویان که گفته می‌شد با داعش در ارتباط است--در درگیری‌ها خبر داد، داعش نیز با طرح ادعایی درباره تلفات بالای نیرو‌های هندی در مناقشه روز گذشته آمشیپورا اعلام کرد مرکز خلافت خود را در هند مستقر می‌کند.

داعش در حالی ادعای تاسیس ولایت هند را مطرح کرده که دو موضع قدرتمند خود در عراق و سوریه را از دست داده است. با این حال، گفته می‌شود این گروه تروریستی پس از انتشار ویدئوی ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه داعش سعی دارد حملات خود را در نقاط مختلف جهان افزایش دهد. نمونه اخیر این حملات، بمب گذاری در هشت منطقه سریلانکا در روز عید پاک بود که به کشته شدن بیش از ۲۵۰ نفر منجر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار