پایگاه خبری المانیتور نوشت منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی پیشتر ابراز نگرانی کرده بودند احتمالا ایران با خروج از برجام به فشار‌های فزاینده آمریکا واکنش نشان می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری المانیتور در گزارشی نوشت منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی پیشتر ابراز نگرانی کرده‌ بودند که احتمالاً ایران با خروج از برجام یا دست‌کم عمل به برخی تعهدات خود در چارچوب این توافق‌نامه، به فشار‌های فزاینده آمریکا علیه تهران واکنش نشان خواهد داد.

بنا بر این گزارش، این منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی هشدار داده بودند احتمالا ایران تحت فشار‌های فزاینده آمریکا، غنی‌سازی اورانیوم را به صورت محدود از سربگیرد.

به نوشته این پایگاه خبری، احتمال اقدام ایران در بستن تنگه هرمز یا ممانعت از رفت و آمد تانکر‌های نفت در این منطقه نیز از نگرانی‌های دیگر است.

شایان ذکر است، یک سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران و بدعهدی طرف‌های دیگر برجام به ویژه کشور‌های اروپایی، سرانجام صبح روز چهارشنبه ایران در پاسخ به این گونه اقدامات، از تعلیق بخشی از تعهدات برجامی تهران خبر داد.

بر این اساس، ایران محدودیت‌های مربوط به ذخیره‌سازی آب سنگین و اورانیوم غنی‌شده را رعایت نخواهد کرد. در عین حال، ایران تهدید کرده است که در مرحله بعد (پس از اتمام مهلت ۶۰ روزه اروپا برای اجرای تعهدات بانکی و نفتی خود)، توقف بخش‌های دیگری از توافق هسته‌ای را در دستور کار قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۵:۲۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
با دم شیر بازی کردن هم عاقبت خوبی نداره سوسولا پس اونقدر نگران بشین بمیرین بی خاصیتا
آخرین اخبار