با ادامه درگیر‌های مسلحانه در لیبی، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان درباره امنیت جانی آوارگان در بازداشتگاه‌های طرابلس هشدار داد.

نگرانی کمیساریای عالی سازمان ملل از وضعیت آوارگان لیبیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، با ادامه درگیر‌های مسلحانه در لیبی، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان درباره امنیت جانی آوارگان در بازداشتگاه‌های طرابلس هشدار داد.

آژانس امور پناهندگان سازمان ملل انتقال آوارگان فراری از جنگ و خشونت را که در راه رسیدن به سواحل ایتایا، در لیبی بازداشت شده اند را به اروپا خواستار شد.

خانم کارلوتا سامی، سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در جنوب اروپا به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت: «ما به شدت از وضعیت کنونی لیبی نگران هستیم. ما بار‌ها تاکید کرده ایم که آوارگان و مهاجرانی که در دریای مدیترانه نجات پیدا می‌کنند نباید به لیبی برده شوند.

در حال حاضر نزدیک به ۳ هزار پناهجویی که دریای مدیترانه نجات پیدا کرده اند در بازداشتگاه‌ها و محل‌های نگهداری مهاجران در طرابلس محبوس هستند و این در حالی است که ما بار‌ها تاکید کرده ایم که این افراد انجا امنیت جانی ندارند و باید به سرعت به اروپا منتقل شوند».

ژنرال حفتر فرمانده موسوم به نیرو‌های ارتش ملی لیبی در شرق این کشور یک ماه پیش با هدف برکناری فائز سراج نخست وزیر و رئیس دولت وفاق ملی لیبی از قدرت و گرفتن طرابلس، عملیات نظامی گسترده‌ای را اغاز کرد که تا کنون بیش از ۲ هزار کشته و زخمی و نزدیک به ۵۵ هزار اواره به همراه داشته است.

دولت راستگرای ایتالیا که در چارچوب سیاست‌های ضد مهاجرتی خود حدود یک سال است که تمام بندر‌های این کشور را بر روی قایق‌های آوارگان بسته است از تشدید جنگ در لیبی و سرازیر شدن مهاجران به سواحل خود به شدت نگران است.

به ویژه انکه نخست وزیر لیبی که مورد حمایت دولت ایتالیاست هشدار داده بود که جنگ در لیبی می‌تواند به هجوم بیش از ۸۰۰ هزار اواره به طرف سواحل ایتالیا و دیگر کشور‌های اروپایی منجر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار