کاظمی گفت: جامعه ما باید قدردان مقام معلمی باشد، معلمانی که دل در گروی پیشرفت فرهنگ و تمدن جامعه دارند.

جامعه باید قدردان معلم باشدبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم سپاس معلم با حضور علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در دبیرستان کوثر منطقه ۱۱ برگزار شد.

در این مراسم کاظمی با اشاره به اینکه حال معلم اگر خوب نباشد حال جامعه خوب نیست، اظهار کرد: روز معلم به مناسبت روز شهادت استاد مطهری است و به علت الگوی کامل بودن او را انتخاب کردند.

وی ادامه داد: شهید مطهری، اندیشمند اندیشه آموز و آزاد اندیشی بود که القائات و شبهات جامعه را دید و کتاب جهان بینی را نوشت،‌همچنین با مشاهده انحرافات فکری و بسط تفکری مادی گرایی کتاب ماتریالیسم را به رشته تحریر درآورد؛ از این رو او یک فقیه، فیلسوف، عارف و در عین حال یک سیاستمدار غیرتمند و عزتمند بود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: جامعه ما باید قدردان مقام معلمی باشد، معلمانی که با وجود همه سختی‌ها و ناملایمات چراغ تعلیم و تربیت را پرفروغ نگه داشتند و دل در گروی پیشرفت فرهنگ و تمدن جامعه دارند.

وی با اشاره به اینکه باید فرهنگ تکریم معلمان در جامعه همگانی شود، تصریح کرد: ارتقا تعلیم و تربیت در گرو مقام معلم است و اگر حال معلم خوب نشود، جامعه خوب نیست.

کاظمی افزود: اگر قلب جامعه خوب کار نکند فردا دچار مشکلات متعددی خواهیم شد، بنابراین مسیر تعالی جامعه مبتنی بر معلم، مدرسه و نظام تعلیم و تربیت است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: معلم عامل امید و انگیزه به نوجوانان و جوانان است و مولد نیروی انسانی، این بالاترین سرمایه جامعه محسوب می‌شود.

جامعه از شکاف بین عمل و نظر رنج می‌برد

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه جامعه امروز از شکاف بین عمل و نظر رنج می‌برد، تصریح کرد: امیدواریم روزی برسد که این شکاف از بین برود و معلم شان واقعی خود را پیدا کنند که در چنین روزی آموزش و پرورش اولویت دارد دستگاه است و آن روز، روزی است که مسیر ترقی و پیشرفت را با سرعت طی خواهیم کرد.

در ادامه برنامه عبدالرضا فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش تهران بیان کرد: آموزش و پرورش مهم‌ترین دستگاه‌های تولیدکننده سرمایه انسانی و فرهنگی است.

وی بیان کرد: استعداد‌های نهفته در این سرمایه بشری جامعه را به سمت شکوفایی سوق می‌دهند و نظام تعلیم و تربیت عنصر فعال در این زمینه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.