شبکه تلویزیونی‌ «ای‌پی‌تی‌ان» گزارش داد نجیب رزاق، نخست‌وزیر سابق مالزی نتوانست اتهامات فساد را علیه خود برطرف کند.

ناکامی نجیب رزاق در رفع اتهامات فساد علیه خودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی‌ ای پی تی ان گزارش داد نجیب رزاق، نخست وزیر سابق مالزی نتوانست اتهامات فساد را علیه خود برطرف کند. بر اساس این گزارش، نخست وزیر سابق مالزی در تلاش برای رفع هفت مورد اتهام فساد علیه خودش ناکام ماند و این در حالی است که محاکمه او از روز دوشنبه وارد سومین هفته خود شده است.

نجیب رزاق در آغاز محاکمه در روز سوم ماه آوریل اتهامات مرتبط با خیانت در امانت، سوء‌استفاده از قدرت و پولشویی را به چالش کشید و گفت این اتهامات واضح نیستند.

قاضی پرونده اعلام کرد در ارتباط با نجیب تبعیضی اعمال نشده است و وکلای او شهادت بیست و یک شاهد را تاکنون مورد بررسی قرار داده اند. این قاضی حکم داد که این اتهامات همچنان به قوت خود باقیست.

این محاکمه نخستین از چندین محاکمه علیه رزاق است، کسی که با چهل و دو اتهام اختلاس در یکی از بزرگترین فرایند‌های کیفری مواجه است. هفت اتهام نخست به صورتی ویژه به انتقال مشکوک چهل و دو میلیون رینگیت (ده میلیون و ۲۰۰ هزار دلار) از شرکت SRC International به حساب بانکی رزاق از طریق یک شرکت میانجی بین سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ مربوط می‌شود. رزماه منصور، همسر رزاق نیز به پولشویی و فرار از مالیات متهم شده است. تاریخ محاکمه او مشخص نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: فساد مالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار