غلامی گفت: اشتعال دانشجویان بحث اصلی ماست و به نظر می‌رسد برخی از توانمندی‌ها در دوره‌های مهارت آموزی تقویت می‌شوند.

اشتغال پذیری فارغ التحصیلان بحث اصلی حوزه آموزش عالی است/ وجود کاری مستمر و پویا در حوزه آموزش عالی لازم استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در مراسم چهارمین همایش ملی آموزش عالی که در دانشگاه شریف در حال برگزاری است، اظهار کرد: در حال حاضر در نقطه عطف آموزش عالی قرار داریم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: تاریخچه شکل گیری دانشگاه‌های امروزی نشان می‌دهد که با هدف تربیت تئوری کارشناس دانشگاه ها را تشکیل داده‌ایم و به همین دلیل سایه آموزش بر دیکر ماموریت‌ها سنگینی می‌کند.

تغییر خط مشی علم و فناوری با نگاه جدید به دانشگاه‌

وی درباره ماموریت جدید دانشگاه‌ها گفت: نگاه جدید به دانشگاه‌ها می‌تواند سبب تغییر خط مشی علم و فناوری شود.

غلامی اظهار کرد: افتخارات آموزش عالی کم نیست، اما باید بیشتر شود، البته در بازنگری دروس و سر فصل‌ها برنامه‌های خوبی انجام شده اما وجود و یک کار مستمر پویا در حوزه آموزش عالی لازم است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: به یک کار درست علمی و قوی احتیاج داریم و توجه به مولفه‌های آموزش عالی اصل مهمی است و اساتید باید نگاه جامع و گسترده‌ای داشته باشند.

اساتید با تجربه باید در کنار جوانان باشند

وی درباره عملکرد اساتید گفت: رها کردن آموزش و نبود تجربه راه به جایی نمی‌برد و اساتید با تجربه باید در کنار جوانان باشند.

غلامی درباره فارغ التحصیلان گفت: تربیت جوانان و فارغ التحصیلان نیازمند برنامه‌ای جدی و ایجاد نگاه کارشناسانه در میان دانشگاهیان برنامه مهمی است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: در جهان کنونی ارتباطات بسیار نزدیک و فاصله‌ها کوتاه است و حضور افکار و اندیشه‌های مختلف در فضای مجازی فراوان است و برهمین اساس تعاریف دانشگاهی اهمیت بسیاری پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه ایران دارای ظرفیت‌های خوبی است، گفت: تربیت این نیروی انسانی و افزایش کارایی و ظرفیت قابل توجه آن‌ها برای ما اهمیت بسیاری دارد و اساتید باید به این موضوع توجه داشته باشند.

تقویت  توانمندی‌ها در دوره‌های مهارت آموزی

غلامی افزود: اشتعال پذیری دانشجویان بحث اصلی ماست و به نظر می‌رسد برخی از توانمندی‌ها در دوره‌های مهارت آموزی تقویت می‌شوند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در حوزه آموزش توفیقاتی خوب داشته ایم و اساتید گرانقدری با عشق و علاقه دانشجویان را تربیت می‌کنند و نیاز داریم که دانشگاه‌ها از جوانان حمایت بیشتری کنند.

وی درباره دانشجویان بیان کرد: دانشجویان باید بدانند که در آینده کجا قرار خواهند داشت و خود را برای آینده آماده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار