امینی فر گفت: اقدامات مهمی در حوزه سلامت انجام شده و مجلس حمایت‌های خود را از طرح‌های حوزه بهداشت و درمان ادامه می‌دهد.

حمایت مجلس از طرح‌های بهداشتی و درمانی باهدف ارتقای خدمات سلامتبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد نعیم امینی فر عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در همایش بین‌المللی مالاریا که امروز هم زمان با روز جهانی مالاریا در شهر چابهار برگزار شد، گفت: استان سیستان و بلوچستان خاطراتی بد از سلطه بیماری مالاریا دارد و در آن زمان بالاترین مرگ و میر‌ها مربوط به این بیماری بود.

وی افزود: طی چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد عدالت هدف اصلی انقلاب است و با تمام این مسائل توفیقات خوبی در حوزه سلامت داشته‌ایم.

وی افزود: ایجاد یک ساختار پیشرفته بهداشتی در کشور مهم و تاثیر گذار خواهد بود و خوشبختانه در طول ۲ دهه شاخص طول عمر ما افزایش پیدا کرده است.

سیاست های رهبری در حوزه سلامت نصب العین ماست

وی ادامه داد: سیاست های ابلاغی رهبری معظم در حوزه سلامت نصب العین ماست و مجلس با حمایت برنامه ششم توسعه و تاکید بر استفاده از نخبگان در حوزه سلامت، پیگیر اجرای اسناد بالادستی است.

امینی فر بیان کرد: در حال حاضر از مرحله بیماری‌های واگیر عبور کرده‌ایم و دوران غیر واگیر شروع شده است و با عنایت رهبری ما پیگیر این مسئله شدیم که بیماران به جز درد و رنج بیماری نباید مشکلی دیگر داشته باشند و در این زمینه با دولت هم سنگر شده‌ایم.

وی افزود: مجلس پیگیر تعهدات حوزه سلامت است که در این میان به خرید خدمت راهبردی پرونده الکترونیک سلامت و نظام ارجاع می‌توان اشاره کرد، همچنین اقدامات مهمی در حوزه سلامت و در قالب طرح تحول نظام سلامت انجام شده و مجلس حمایت‌های خود را از طرح‌های حوزه بهداشت و درمان ادامه می‌دهد.

وی افزود: پذیرش دانشجوی پزشکی و افتتاح خانه‌های بهداشت برای انجام خدمات حوزه سلامت انجام شده و استان شاهد ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی است.

امینی فر یاد آوری کرد: در زمینه حذف بیماری‌ها حمایت‌های خود را بیشتر می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار