رئیس فرهنگستان علوم پزشکی:

بیماری‌های غیرواگیر عمده بودجه‌ی وزارت بهداشت را می‌بلعد

مرندی گفت: بیشترین مرگ و میر در کشور ما بر اثر بیماری‌های غیر واگیردار مثل فشار خون است که این بیماری‌ها عمده بودجه‌ی وزارت بهداشت را می‌بلعد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛‌ دکتر مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در حاشیه‌ی رونمایی از سامانه‌ی ابر سلامت در دانشگاه صنعتی شریف گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری امسال به الویت بهداشت توجه شده است ولی ما آثار آن را ندیده‌ایم و از وزیر بهداشت خواهشمندیم اقدامات لازم را سریعتر انجام دهند وگرنه هزینه‌های زیادی به کشور تحمیل می‌شود. 

وی افزود: ارتقای سلامت مطلب بسیار مهمی است و همچنین پیشگیری و بهداشت که ما از آن غافل هستیم. 

وی ادامه داد: بیشترین مرگ و میر درکشور ما بر اثر بیماری‌های غیر واگیر مثل فشار خون است که این بیماری‌ها عمده بودجه‌ی وزارت بهداشت را می‌بلعد. 

وی اظهارداشت: کلید ما سواد سلامت و آگاهی عمومی است این سواد سلامت باید طوری باشد که مردم عادی نیز آن را درک کنند. 

مرندی گفت: یکی از کارهایی که در این زمینه باید به آن ورود کنیم آموزش سلامت به مادران از همان سال‌های ابتدایی زندگی است تا مادران فرزند پروری را یاد بگیریند در این صورت به نتیجه دلخواه رسیده‌ایم. 

مرندی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت باید به کار آموزش سلامت بپردازد و 639 میلیارد تومان برای آموزش بهداشت نیاز دارد که من امیدی به آن ندارم زیرا اگر این بودجه درست صرف نشود محرومین ارتقای لازم را نمی‌یابند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار