همایش ملی نقد تاریخ نگاری و مطالعات تاریخی قزوین با حضور استادان، محققان و پژوهشگران حوزه ههای تاریخ و ادب در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار شد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  به گفته بهرام نژاد دبیر علمی همایش ملی نقد تاریخ نگاری و مطالعات تاریخی قزوین ، ۵۰ مقاله به دبیرخانه رسیده و موضوعات تازه‌ای مورد بررسی قرار گرفته است.

بهرام نژاد اضافه کرد: نقد جغرافیای تاریخ قزوین، نقد رجال شناسی قزوین، نقد و بررسی آثار تاریخ نگاران قزوین و تحقیقات و مطالعات مرتبط با قزوین محور‌های این همایش است.

استاندار قزوین هم در این همایش با اشاره به شخصیت احسان اشراقی استاد تاریخ دانشگاه تهران بیان کرد: باید همواره قدردان خدمات استادان برجسته و نخبگان علمی جامعه باشیم و در افتخار و تجلیل از داشته‌ها به ویژه سرمایه‌های انسانی تمام تلاش خود را به کار بندیم.

زاهدی اضافه کرد: علت ظهور همه تمدن‌های بشری پرسش‌هایی است که در طول تاریخ در ذهن بشر شکل گرفته و تداوم آن نیز منوط به همین پرسش‌ها بوده است.

استاندار با تاکید بر ضروری بودن شناخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، اظهار داشت: در شرایط کنونی پاسخ به هویت، نیاز اساسی جامعه است و با فرهنگ و تمدن غنی ایران می‌توان در پدیده جهانی شدن با دنیا رقابت کرد.

زاهدی افزود: در صورت شناخت نداشتن از گذشته و چرایی شکل گیری و وقوع فرهنگ و تمدن ایران اسلامی نمی‌توانیم به هویت خود دست یابیم و بر گذشته پر افتخار خود آگاهی و علم داشته باشیم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم گفت: قزوین دارای یک تمدن غنی است و شخصیت‌های با صلابت و برجسته‌ای مانند دکتر اشراقی از ستاره‌های درخشان قزوین هستند.

داود محمدی ابراز امیدواری کرد: با پشتوانه افراد گران سنگ بتوانیم برای رشد و توسعه استان گام برداریم.

وی افزود: این همایش پاسداری از شخص نیست بلکه نکوداشت علم و دانش است.

حمیده زرآبادی دیگر نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم گفت: برگزاری چنین همایش‌های علمی می‌تواند موجب تداوم پرداختن به موضوعات علمی و فرهنگی در جامعه و قدر شناسی از فرهیختگان شود.

دکتر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی هم برای قدردانی از دکتر اشراقی پیام قدردانی ارسال کرد.

در این همایش از مقام علمی «استاد احسان اشراقی» تقدیر شد.

دکتر احسان اشراقی در سال ۱۳۰۷ در قزوین متولد شد و دارای دکترای تخصصی تاریخ از دانشگاه تهران است.

انتهای پیام/ک

تقدیر از مقام علمی «استاد احسان اشراقی» در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.