رییس گروه تاریخ شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی گفت: تاکنون ۶ هزار و ۸۰۰ کتاب علوم انسانی در این شورا نقد و بررسی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد سپهری رییس گروه تاریخ شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی در همایش نقد تاریخ نگاری قزوین گفت: تاکنون ۶ هزار و ۸۰۰ کتاب علوم انسانی در این شورا نقد و بررسی شده است و  امسال هم ۸۰۰ عنوان کتاب دیگر نقد و بررسی می‌شود.

سپهری افزود: شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی از سال ۷۴ در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با هدف نقد متون درسی و کمک به نوآوری در متون درسی علوم انسانی شکل گرفت.

وی اضافه کرد: ۱۷ گروه تخصصی از شاخه‌های مختلف علوم انسانی در این شورا فعالیت می‌کنند.

رییس گروه تاریخ شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی، نقد متون، توسعه تفکر نقادی، بومی گرایی، تاکید بر کاربرد و اثر بخشی، مرجعیت علمی در نقد کتب علوم انسانی دانشگاهی، همکاری با نهاد‌های همسو و هم افزایی در پیشبرد فعالیت‌ها را از اهداف این شورا بیان کرد.

سپهری گفت: در حوزه ناشران و مولفان نیز فعالیت‌ها و همکاری‌های این شورا روند تکاملی داشته و بر خلاف دهه ۷۰ استقبال و تمایل مولفان و ناشران برای نقد و بررسی آثارشان حتی قبل از انتشار افزایش یافته است.

سپهری افزود: در حوزه بین المللی نیز سال گذشته موضوع نسخ فارسی به مثابه میراث جهانی مورد توجه قرار گرفت و همایش آن در شهریورماه برگزار شد.

رییس شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی اضافه کرد: این شورا تاکنون ۴۴ عنوان نقد نامه چاپ کرده است و ۱۳ کتاب دیگر را در این زمینه به زودی چاپ و منتشر می‌کند.

انتهای پیام/ک

همایش نقد تاریخ نگاری قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.