مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه کتاب قزوین از فعالیت ۵۲ ناشر در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،اکبر اسکندری نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه کتاب قزوین گفت: فعالیت ۵۲ ناشر در قزوین، موجب چاپ و انتشار بیش از ۱۱ میلیون جلد کتاب شده است.

اسکندری نژاد با بیان اینکه پیش از انقلاب هیچ ناشری در استان وجود نداشت اضافه کرد: در ارزیابی سال ۹۵ و ۹۶، استان قزوین در جایگاه یازدهم کشور در زمینه نشر کتاب قرار داشت.

وی افزود: طرح‌های خلاقانه استان‌ها برای تشویق به کتابخوانی ارایه شده که به زودی داوری خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین هم در این مراسم گفت: قزوین در ادوار مختلف تاریخی در کنار همه شهر‌های مذهبی کشور یکی از پایتخت‌های مهم جهان اسلام محسوب می‌شد و این موضوع در آثار تاریخی و فرهنگی این شهر مشهود است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: قزوین پایتخت خوشنویسی، و مهد خلاقیت‌های فرهنگی ایران است و باید قدردان این سرمایه‌های فاخر فرهنگی و معنوی باشیم.

در سیزدهمین نمایشگاه کتاب قزوین، ۲۹۰ ناشر، بیش از ۶۲ هزار عنوان کتاب را به معرض فروش گذاشته اند.

این نمایشگاه تا سیزدهم بهمن، در ساعات ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی قزوین آماده بازدید علاقمندان است.

انتها پیام/ک

مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه کتاب قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار