حل مشکلات ناشران در اولویت وزارت ارشاد

مدیرکل دفتر مطالعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قزوین گفت: حل مشکلات ناشران کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه از برنامه‌های این وزارتخانه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فریدونی مدیرکل دفتر مطالعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه کتاب قزوین گفت: باید دغدغه تیراژ پایین کتاب‌ها و کتابخوانی را کاهش دهیم و به جای چند هزار نسخه به چند میلیون نسخه برسیم.

فریدونی افزود: مسیر برای رسیدن به نقطه مطلوب هموار است، اما باید تلاش مضاعفی در حوزه کتاب و کتابخوانی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: کتاب خوب و سالم بیش از همه شاخص‌های مطالعه را بالا می‌برد.

مدیرکل دفتر مطالعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: ۲۲ نمایشگاه استانی با هزینه ۲ میلیارد تومان به ازای هر استان برگزار شده است و تا پایان سال ۶ نمایشگاه استانی دیگر نیز در کشور برگزار خواهد شد.

استاندار قزوین نیز با گلایه از کاهش تیراژ کتاب در کشور گفت: در طول ۴۰ سال اخیر، سرانه مطالعه تغییر چندانی نکرده است که این موضوع به عملکرد متولیان امر برمی گردد.

زاهدی افزود: برگزاری جشنواره ها، مسابقات و باشگاه‌های کتابخوانی برای ترویج و تشویق مردم به کتابخوانی باید در دستور کار قرار گیرد تا مردم با کتاب آشتی کنند.

وی تصریح کرد: مردم باید احساس کنند که فضا، فضای مطالعه است، اما قیمت کتاب در سبد کالای خانوار بسیار بالاست و باید این مشکل برطرف شود.

استاندار با بیان اینکه در حال حاضر ۴۴ هزار میلیارد تومان در سال به مردم یارانه تعلق می‌گیرد گفت: اگر هزار میلیارد تومان از این پول به کتاب و نشر اختصاص یابد در این حوزه انقلابی ایجاد خواهد شد.

زاهدی افزود: مردم سال گذشته ۳۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های استان هدیه دادند و باید شاهد رواج کتابخوانی در دستگاه‌های دولتی هم باشیم.

در سیزدهمین نمایشگاه کتاب قزوین، ۲۹۰ ناشر، بیش از ۶۲ هزار عنوان کتاب را به معرض فروش گذاشته اند.

این نمایشگاه تا سیزدهم بهمن، در ساعات ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی قزوین آماده بازدید علاقمندان است.

انتها یپیام/ک

برپایی نمایشگاه کتاب در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار