­شورای عالی انتخابات ترکیه با ابطال انتخابات شهرداری «هوناز» و «کَسکین» دستور برگزاری انتخابات مجدد را در این دو شهر صادر کرد.

انتخابات در دو شهر ترکیه باطل اعلام شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت چاپ ترکیه، در انتخابات اخیر شهرداری‌ها و شورا‌های محلی در ترکیه «یوکسَل کَپَنَک» کاندیدای حزب جمهوریت خلق ۹ هزار و ۳۸۷ رای و «تورگوت دَوَجی اوغلو» کاندیدای حزب حاکم عدالت و توسعه ۹ هزار و ۳۸۴ رای کسب کرده بود.

شورای عالی انتخابات ترکیه در پی اعتراض حزب عدالت و توسعه انتخابات شهرداری هوناز را باطل اعلام کرد.

انتخابات مجدد در هوناز دوم ژوئن (۱۲ خرداد) برگزار خواهد شد.

شورای عالی انتخابات ترکیه در بخش «باغلار» از توابع «دیاربکر» نیز با اعلام اینکه «زیات جیلان» کاندیدای حزب دموکراتیک خلق‌ها که بیشترین رای را در انتخابات شهرداری جیلان کسب کرده پس از کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ میلادی با تصمیم هیئت دولت ترکیه از دستگاه‌های دولتی اخراج شده است و نمی‌تواند شهردار شود، «حسین بِی اوغلو» کاندیدای حزب عدالت و توسعه را شهردار باغلار اعلام کرد.

در بخش کَسکین از توابع استان کریک قلعه نیز که «نجاتی آلسانجاک» کاندیدای حزب خوب ۱۸۰۶ رای و «دَده ییلدیریم» کاندیدای حزب عدالت و توسعه ۱۷۹۹ رای کسب کرده بود، با درخواست حزب حاکم عدالت و توسعه انتخابات باطل اعلام شد.

با تصمیم شورای عالی انتخابات ترکیه انتخابات شهرداری در این بخش نیز دوم ژوئن (۱۲ خرداد) دوباره برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار