حزب حاکم عدالت و توسعه در ترکیه خواهان برگزاری مجدد انتخابات محلی در شهر استانبول شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، حزب حاکم عدالت و توسعه در ترکیه خواهان برگزاری مجدد انتخابات محلی در شهر استانبول شد.

«علی احسان یافوز» نایب رئیس حزب عدالت و توسعه امروز، سه‌شنبه در نشستی مطبوعاتی در آنکارا گفت: ما امروز درخواست فوق العاده‌ای خواهیم داشت. ما می‌گوییم تخلفاتی رخ داده که بطور مستقیم بر نتایج انتخابات تأثیر گذاشته است و به همین خاطر، ما خواهان تجدید انتخابات در استانبول هستیم.

یافوز در ادامه تأکید کرد: شک و تردیدها در خصوص نتایج انتخابات محلی در استانبول همچنان پابرجاست. درخواست نایب رئیس حزب عدالت و توسعه در حالی مطرح می شود که شورای عالی انتخابات ترکیه، با برگزاری مجدد انتخابات در استانبول مخالفت کرده است.

از سوی دیگر، «رجب اوزال» نماینده حزب عدالت و توسعه در کمیسیون عالی انتخابات امروز اعلام کرد پس از درخواست حزب عدالت و توسعه برای بازشماری تمامی آرای حوزه‌های رأی‌گیری در استانبول، این کمیسیون تصمیم گرفته آرا در ۵۱ صندوق انتخابات محلی اخیر در این شهر را بازشماری کند.

گفتنی است ترکیه در اواخر ماه گذشته میلادی، شاهد برگزاری انتخابات محلی بود که طبق نتایج اولیه و غیررسمی، مخالفان دولت در شهرهای آنکارا و استانبول موفق به کسب آرای بیشتری شدند. حزب عدالت و توسعه پس از آن، با این استدلال که مخالفت های سازماندهی شده‌ای در روند شمارش آرا رخ داده، خواهان بازشماری آرا در تمامی شهر استانبول شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار