رئیس سابق سرویس اطلاعاتی ونزوئلا در بخش نظامی و یکی از حامیان اصلی خوان گوایدو به دلیل قاچاق مواد مخدر در اسپانیا دستگیر شد.

حامی کلیدی خوان گایدو به دلیل قاچاق مواد مخدر بازداشت شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، «هوگو کارواخال» رئیس سابق سرویس اطلاعاتی ونزوئلا که سال ۲۰۱۷ از دولت نیکلاس مادورو اخراج شد و به «خوان گوایدو» سرکرده مخالفان دولت قانونی ونزوئلا پیوست به دلیل قاچاق حدود ۵۶۰۰ کیلوگرم کوکایین روز جمعه توسط پلیس اسپانیا در مادرید بازداشت و با حکم استرداد به آمریکا مواجه شد.

این مقام سابق امنیتی که به «گنجشک» شهرت دارد پیش از این در سال ۲۰۱۴ به هماهنگی برای قاچاق مواد مخدر به مکزیک متهم شده بود و حال با حمایت از سلطان مواد مخدر کلمبیا در قاچاق حدود ۵۶۰۰ کیلو کوکایین به داخل و خارج از ونزوئلا با اتهام سنگینی روبه‌رو است. او همچنین به فراهم کردن اسلحه برای نیرو‌های شورشی کلمبیا نیز متهم است.

شایان ذکر است کارواخال سال ۲۰۱۷ از دولت مادورو اخراج شد و حمایت خود را از خوان گوایدو به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد. وی همچنین پس از اخراج با حمایت آمریکا، افسران نظامی ونزوئلا را برای پیوستن به سرکرده مخالفان دولت قانونی مادورو ترغیب کرد و سعی در قبضه قدرت به نفع گوایدو در ونزوئلا را داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ونزوئلا ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار